صعود قیمت مرغ در بین کالاهای اساسی

به گزارش ایسنا، در این آمار تغییرات قیمت ۹ کالای اساسی منتشر شده که طبق آن قیمت شش کالای اساسی در تیر ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته است.

بر این اساس، شکر سفید و شکر بسته‌ ۹۰۰ گرمی بیش‌ترین کاهش را به خود اختصاص دادند و قیمت آن‌ها به ترتیب ۱۹.۲ و ۱۶.۳ درصد در تیر ماه نسبت به اردیبهش ماه امسال کاهش یافته است. قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی از ۶۴۲۸ و ۶۸۰۴ در خردادماه امسال به ۵۱۹۶ و ۵۶۹۳ تومان در تیر ماه امسال رسیده است.

همچنین در تیرماه جاری قیمت برنج پاکستانی باسماتی درجه یک، برنج تایلندی و برنج طارم اعلا به ترتیب ۲.۵، ۰.۱ و ۰.۱ نسبت به خردادماه امسال کاهش یافته است. اما قیمت برنج هاشمی درجه یک با افزایش ۰.۲ درصدی در تیر ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن به ۲۳ هزار و ۲۶۶ تومان رسیده است.

در این میان قیمت گوساله و گوسفندی نیز با کاهش ۱.۳ و افزایش ۰.۵ درصدی در تیر ماه امسال نسبت به خردادماه به ترتیب به ۸۷ هزار و ۲۶۳ و ۹۶ هزار و ۷۵۲ تومان رسیده است. اما قیمت گوشت مرغ که بیش‌ترین افزایش قیمت را در تیرماه نسبت به ماه قبل از آن داشته، از ۱۱ هزار  و ۵۱۰ به ۱۲ هزار و ۷۳۸ تومان رسیده که نشان دهنده افزایش ۱۰.۷ درصدی قیمت این محصول است.

هم‌چنین این آمار نشان می‌دهد که قیمت هر ۹ کالای اساسی که تاکنون منتشر شده، در تیر ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته بین ۲۱ تا ۱۰۵ درصد افزایش داشته است، به طوری‌که کم‌ترین و بیش‌ترین افزایش قیمت به ترتیب مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک و گوشت گوسفندی با ۲۱.۹ و ۱۰۴.۹ درصد است.

امکان شارژ کوادکوپتر و تامین انرژی پاسگاه‌ها با تجدیدپذیرها/افزایش امنیت دیده‌بانی سربازان
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =

دکمه بازگشت به بالا