روسیه زمان برگزاری رزمایش‌های استراتژیک "Center-۲۰۱۹" را اعلام کرد

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در کل در این تمارین مرکز فرماندهی استراتژیک علاوه بر تسلیحات فوق الذکر، ۱۲۸ هزار نظامی و حدود ۱۵ کشتی و کشتی پشتیبانی حضور خواهند داشت.

به گفته وزارت دفاع روسیه، در دریای خزر عملیات تجمع نیروهای ناوگان دریای خزر در راستای حمایت از نیروهای زمینی مستقر در ساحل و حمایت از ارتباطات دریایی و مناطق فعالیت اقتصادی دریایی اجرا خواهد شد.

این وزارتخانه اشاره کرد، طی این مانورها تمام مسائل مربوط به گروه‌های عضو ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش و تضمین امنیت نظامی از منظر استراتژی آسیای مرکزی مورد تعامل قرار خواهد گرفت.

وزارت دفاع روسیه اهداف اصلی رزمایش “Center-۲۰۱۹” را در سطح نیروها و آموزش عملی آنها محدود ندانست بلکه افزایش سطح همکاری و به نمایش گذاشتن آمادگی ارتش‌ها در روسیه و کشورهای آسیای مرکزی برای حمایت از منافع ملی را از اهداف رزمایش برشمرد.

همچنین دفتر ناوگان دریای سیاه روسیه اظهار کرد، نیروهای این ناوگان که در شبه‌جزیره کریمه و منطقه کراسنودار در جنوب روسیه مستقر هستند، مانور مشترک برگزار کرده‌اند.

در بیانیه این ناوگان آمده است: یک مانور نظامی در راستای اعتماد نو به نقل از برنامه تایید شده در ناوگان دریای سیاه برگزار شده است. این مانور نظامی اقداماتی را در راستای فرماندهی و کنترل نیروهای این ناوگان در شرایط اعلام وضعیت هشدار و سازماندهی عملیاتی یگان‌ها در چارچوب گروه‌بندی چندمنظوره در شبه‌جزیره کریمه تمرین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، طبق این بیانیه، مراکز فرماندهی نظامی ناوگان دریای سیاه، پایگاه‌های دریایی کریمه و نووروسیسک، نیروهای دفاعی ساحلی و دریایی و حمل‌ونقل دریایی در این مانور شرکت دارند. در این مانور نظامی ۱۵۰۰ نیرو و ۲۰۰ تجهیزات نظامی هستند.

سفارت آمریکا در کابل: هیچ برنامه‌ای برای بستن سفارت نداریم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا