نیاز به ۳۶ هزار پهپاد در بخش کشاورزی کشور

به گزارش ایسنا، محمدعلی قنادزاده امروز در نشست خبری با موضوع آب، خاک و اشتغال جوانان در محل این سازمان، اظهار کرد: هر پهپاد می‌تواند برای دو تا سه نفر اشتغالزایی ایجاد کند. استفاده از سنجنده‌ها یا تکنولوژی‌های هوا فضا در پایان‌نامه‌ها بسیار دیده می‌شود اما در عرصه فعالیت نقششان کمرنگ است.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم‌ترین پارامترهای کشور مخصوصا در بخش کشاورزی است، افزود: در تمام کشور دنبال افزایش اشتغال هستند اما ما دنبال افزایش اشتغالی هستیم که بهره‌وری هم با آن بالاتر رود.

وی ادامه داد: ما قصد داریم از فارغ‌التحصیلان استفاده کنیم. در کشور نزدیک ۲۵۰ هزار عضو در سازمان‌های نظام مهندسی و در استان بیش از ۱۷ هزار عضو وجود دارد که ثبت نام کردند و ۴ هزار نفر فعال هستند. یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی این است که بتواند زمینه‌های اشتغال را ایجاد کند. وظیفه ما این نیست که شغل ایجاد کنیم، وظیفه ما این است که وارد زمینه‌ای شویم که فرد آموزش دیده و با دید خود شغل انتخاب کند.

وی افزود: این روزها بحث کشاورزی بسیار پررنگ است. مقامات مختلف دنبال این هستند که استان به عنوان استان پربازده در بحث کشاورزی افزایش راندمان و بهره‌وری داشته و در این قضیه در کشور حرف داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی شهرستان‌های ما مثل نیشابور نمونه هستند که از نظر تولید شیر، گوشت و نهاده‌ها نمونه است. می‌خواهیم این را به تمام استان‌ها تسری دهیم که افراد فارغ‌التحصیل، متخصص و جوان که دنبال کار، توسعه و بهره‌وری می‌گردند، می‌توانند این کار را انجام دهند.

طرح احداث خط لوله نائین- کاشان-ری در آستانه افتتاح قرار گرفت
هم اکنون بخوانید

قنادزاده با بیان اینکه ما اعتماد نو به نقل از برنامه عملیاتی نوشتیم که سالانه نزدیک ۴۰۰ نفر جذب حوزه کشاورزی شوند و زمینه‌سازی کنیم، عنوان کرد: این زمینه‌سازی‌ها را در ۱۹ بند عملیاتی در داخل استان و در ۶ بند اصلی در داخل کشور اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی می‌کنیم. یکی از بندهای مهم و زمینه‌ساز، بحث استفاده از تکنولوژی‌های نوین است.

وی ادامه داد: کشاورزی ما قدمت زیادی دارد اما اگر دنبال بهره‌وری آب، بالا بردن عملکرد محصول و وارد کردن تکنولوژی‌های نوین در عرصه کار هستیم باید افراد متخصص وارد شوند. دیدگاه سنتی به عنوان تجربه خوب است اما نباید دنبال دیدگاه سنتی صرف برویم، باید سنت را با تکنولوژی و مدرنیزه ترکیب کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه داد: دنبال برگزاری همایش و ایجاد مجله در خصوص تکنولوژی‌های نوین کشاورزی هستیم. در این زمینه تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌های اجرایی، خصوصی، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها بستیم و فارغ‌التحصیل و نیاز شغلی را مشخص کرده و گفتیم چه کارهای مشترکی می‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها در کشور سه دسته استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی هستند، تصریح کرد: ما وارد اعتماد نو به نقل از برنامه عملیاتی شدیم. این کار دوم ما در بسترسازی بود. کار سوم این بود که با دستگاه‌های دولتی وارد صحبت شدیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی اضافه کرد: با استانداری وارد صحبت شدیم تا ما را در طرح مثلث توسعه اقتصادی خود شریک کنند  تا در بخش آموزش و تسهیلگری وارد عمل شویم. در فریمان و داورزن تفاهم‌نامه‌هایی را با فرمانداران نوشتیم تا وارد عرصه شویم. صحبت ما این است که بهره‌برداری در آب، خاک و اشتغال را در استان بالا ببریم.

شرایط تردد در مرزهای عراق/ چذابه هر روزه شد
هم اکنون بخوانید

قنادزاده بیان کرد: در استانی ۱۱.۶ میلیون هکتار وسعت زمین‌هایش است و ما فقط ۱.۲ میلیون هکتار به عنوان زمین زراعی و باغ استفاده می‌کنیم که جای افرایش دارد. دیکی از مشکلات کشاورزی وارد نشدن تکنولوژی‌ها است که موجب شده برخی از فارغ‌التحصیلان ما نتوانند کار و شغل مناسب خود را پیدا کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: در کشور آمار اشتغال کشاورزی وجود دارد که دو قسمت فوق دیپلم به بالا با رشته‌ کشاورزی و غیر کشاورزی و نزدیک ۳ درصد بوده که در استان این عدد مقداری پایین‌تر است زیرا کشاورزی ما سنتی بوده و این مشکل ما و نیاز جوان است. تا زمانی که بهره‌بردار را آموزش ندهیم و توجیهش نکنیم، نمی‌توانیم بهره‌وری را افزایش دهیم.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =

دکمه بازگشت به بالا