پکن میزبان نشست مقام‌های ارشد نظامی چین و کره شمالی

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (یکشنبه) گزارش کرد کیم سو گیل، مدیر دفتر سیاسی کل در ارتش خلق کره شمالی و میائو هوا، مدیر بخش امور سیاسی کمیسیون نظامی مرکزی چین با یکدیگر در روز جمعه دیدار کردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، کیم سو گیل که سرپرست هیئت نظامی اعزامی از کره شمالی بود روز جمعه وارد شهر پکن شد. این اتفاق در پی واکنش خشمگیانه پیونگ یانگ به رزمایش نظامی برگزار شده بین آمریکا و کره جنوبی انجام شد رزمایشی که به گفته پیونگ یانگ تمرینی برای حمله به خاک کره شمالی است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در مطلبی به زبان انگلیسی نوشت: کیم سو گیل به شرح تمایل کشورش برای توسعه روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری میان ارتش‌های چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره و رسانه‌ها و رساندن این روابط به سطحی بالاتر مطابق با نیات رهبران ارشد دو کشور پرداخت.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: میائو هوا گفت: روابط دوستانه چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره که نسبت به گذشته تقویت شده به همراه موضوع غلبه بر مشکلات و چالش‌ها در ۷۰ سال گذشته از زمان برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور به سطح جدیدی توسعه یافته است.

میائو در همین حال عنوان کرد: شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و کمیسیون نظامی مرکزی این کشور اهمیت زیادی برای این سفر هیئت نظامی کره شمالی قائل بوده‌اند.

کیم و میائو که هر دو عضو برجسته ارتش دو کشور هستند در ۲۰ ژوئن گذشته در جریان نشست میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و شی جینپینگ رئیس جمهور چین در شهر پیونگ یانگ حضور داشتند.

حزب‌الله مداخله آشکار آمریکا در امور لبنان را محکوم کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =

دکمه بازگشت به بالا