نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای آئینی ایثار به میزبانی استان بوشهر برگزار می شود

حسینی

مدیر کل امور هنری بنیاد با بیان اینکه، موسیقی آواها و نواها یکی از تاثیرگذارترین گونه های موسیقیایی و بستر مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار است اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی به میزبانی استان بوشهر برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی حسینی  دبیر نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای آئینی ایثار گفت: بخش رقابتی جشنواره در سه گروه؛ «آواها»؛ مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، بیت خوانی، منظومه خوانی، منقبت خوانی، «نواها»؛ هم نوازی ساز و آواز در تمامی حوزه های موسیقی ایرانی، «سرود»، شامل  ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر و گروههایی آزاد در مقطع سنی جوان و نوجوان و گروههای  و مارش نظامی برگزار می شود و بخش غیر رقابتی، مروری بر آثار فاخر تولید  شده در حوزه ایثار و شهادت است.
 حسینی تاکید کرد؛ کلیه آثار این جشنواره باید مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند و پرداخت به موضوع ایثار اجتماعی، سبک زندگی ایثارگرانه، دفاع مقدس و مدافعان حرم از اولویت ویژه برخوردارند.
شایان ذکر است، این جشنواره به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر و مشارکت اداره کل ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سپاه امام صادق (ع)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، شهردار و شورای شهر و صدا و سیمای مرکز استان بوشهر برگزار می شود.
انتهای پیام

«حاج قاسم گفت به سمت آمریکایی‌ها شلیک کن»
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا