بیش از ۱۲۰ زخمی در جشنواره پرتاب سنگ در هند

به گزارش ایسنا، با وجود آگاهی شرکت‌کنندگانِ بومی از صدمات بسیار جدی که این جشنواره می‌تواند برای آنها به همراه داشته باشد، از انجام این آیین قدیمی که برپایه باورهای هندوهای محلی انجام می‌شود، اجتناب نمی‌کنند.

این جشنواره که در گویش محلی “بگوال” نامیده می‌شود، هر ساله در معبد Devidhura در منطقه “چمپاوت” برگزار می‌شود و در جریان آن بسیاری دچار مصدومیت می‌شوند. امسال بیش از ۱۲۰ نفر در این جشنواره زخمی شده‌اند.

این  جشنواره به طور سنتی با ریختن خون افراد به عنوان هدایایی برای خدای محلی هندوها برگزار می‌شود. این آیین شامل مشارکت جمع بزرگی از مردم است که به دو گروه تقسیم می‌شوند.  شرکت‌کنندگان سر خود را با پارچه می‌پوشانند  سپس اعضای یک گروه به اعضای گروه مقابل سنگ پرتاب می‌کنند. گروهی که تحت حمله گروه مقابل قرار دارند سعی می‌کنند با جاخالی دادن از برخورد سنگ‌ها با خودشان جلوگیری کنند.  برخی از آن‌ها نیز از سپرهای درست شده از بامبو یا سایر ابزارهای ویژه برای محافظت از خود استفاده می‌کنند.

این مراسم هنگامی به پایان می رسد که فرد ارشد معبد برای پایان دادن به این ستیز به دو گروه اشاره می‌کند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، مقامات محلی با استقرار  اردوگاه های پزشکی در روستاهایی که این مراسم را برگزار می‌کنند، آماده امدادرسانی به زخمی‌های این جشنواره هستند.  در گذشته مقامات با جایگزین کردن سنگ‌ها با گل و میوه سعی در کاهش آسیب‌های این آیین داشته‌اند.

انتهای پیام

گرانی جزء فنی و خدمات هتلینگ پزشکی / تعیین تکلیف تعرفه‌های ۱۴۰۰ در انتظار تامین منابع
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =

دکمه بازگشت به بالا