ایجاد ۸۰ هزار شغل در روستاها از سال ۹۷ تاکنون

به گزارش ایسنا، اصغر نورالله‌زاده در نمایشگاه توانمندهای روستاییان و عشایر، گفت: این نمایشگاه چهارمین نمایشگاهی است که با شعار «روستای ایرانی – کالای ایرانی» در سال رونق تولید برگزار می‌شود. در این نمایشگاه هر استان ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را در جهت توسعه پایدار روستایی به نمایش گذاشته است و به معرفی بخشی از زندگی و فرهنگ اقوام و اقلیت‌های مختلف ایران می‌پردازد.

وی طرح اشتغال روستایی را موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان و حفظ ساکنین روستا دانست و گفت: با ایجاد اشتغال در روستاها علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان روستا زمینه کسب درآمد و تقویت اقتصاد خانوار فراهم می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۸۰ هزار شغل در روستاها ایجاد شده است لذا تداوم طرح اشتغال روستایی موجب کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در محیط‌های روستایی می‌شود.

نورالله‌زاده تاکید کرد: تا پایان سال ۱۳۹۸ برای پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تاکنون نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان طرح تصویب و ۲۸۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

وی محور بسته‌های مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید را بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی عنوان کرد و گفت: در محیط‌های روستایی بحث فرآوری و تولید را در صندوق‌های خرد محلی با گروه‌های پشتیبان داشته‌ایم.

انتهای پیام

گروه ۷ برای اعمال سقف قیمتی نفت روسیه مصمم است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =

دکمه بازگشت به بالا