یک نماینده مجلس: شاهد برخی کارچاق‌کنی‌ها در بخش درمان هستیم/وزارت بهداشت روند رو به رشدی دارد

به گزارش ایسنا – منطقه مرکزی، علیرضا سلیمی در نشستی که برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های محلات و دلیجان با حضور سعید نمکی – وزیر بهداشت – برگزار شد، با اشاره به اینکه از زمان فعالیت وزیر جدید بهداشت روند رو به رشدی را در حوزه بهداشت و درمان شاهد هستیم، تصریح کرد: در این دوره مبارزه خوبی با مافیای دارو و درمان انجام شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته و اوایل زمستان تنش‌هایی در کشور وجود داشت اما امروز شاهد ثبات در حوزه دارو هستیم و تفاوت‌های محسوس را شاهدیم و در واقع مردم از اضطراب و نگرانی خارج شده‌اند و افق‌های روشنی را پیش رو می‌بینیم.

این نماینده مجلس بر ضرورت مقابله محکم‌تر با مافیای دارو و درمان تاکید کرد و گفت: امروز شاهد برخی کارچاق‌کنی‌ها در بخش درمان هستیم و برخی جیب مردم را خالی می‌کنند که باید برخورد جدی با آنها صورت گیرد و به نقاط محروم رسیدگی شود.

سلیمی خواستار رسیدگی به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان از جمله تکمیل درمانگاه خیرساز با ۸۵ درصد پیشرفت، تجهیز بیمارستان دلیجان به سی‌تی‌اسکن، تکمیل درمانگاه دودهک، پرداخت بدهی دو بیمارستان محلات و دلیجان، توجه به جمعیت شناور محلات به دلیل اینکه مقصد گردشگری است و باید سطح‌بندی‌ها تغییر کند و تامین آمبولانس برای دو شهرستان و تامین نیروی انسانی مراکز درمانی شد.

در این جلسه قمری فرماندار محلات خواستار ساخت بیمارستان جدید شهرستان، کمک به درمانگاه شهر نیمور و تامین نیروی انسانی و تجهیزات شد.

همچنین، سیامک سلیمانی فرماندار دلیجان نیز با اشاره به اینکه شهرستان در کریدور جنوب به شمال قرار گرفته است، گفت: شهرستان دارای ۸ تا ۱۲ هزار نفر اتباع بیگانه است که فشار مضاعفی را به کلیه امکانات خاصه حوزه بهداشت و درمان وارد کرده است که البته از ارائه هیچ خدمتی دریغ نمی‌شود.

دستگیری یاکوزاها در غرب تهران
هم اکنون بخوانید

وی اظهار کرد: بخشی از بیمارستان دلیجان در حال تعمیر است و برای اتمام کار آن ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و برای ایجاد بخش وی‌آی‌پی نیز بخش خصوصی پای کار است که در ابتدای امر باید تعمیرات به پایان برسد.

سلیمانی اضافه کرد: برای تهیه ام‌آرآی نیز خیرین کمک کرده‌اند و می‌توان از اضافی واریزی خیرین برای تهیه سی‌تی‌اسکن استفاده کرد، همچنین برای تکمیل درمانگاه دودهک دلیجان نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسنا، در سفر وزیر بهداشت کلنگ عملیات اجرایی پایگاه سلامت آزادگان با زمین اهدایی خیر به زمین زده شد.

در این جلسه همچنین استاندار مرکزی گفت: وزیر بهداشت ماه آینده برای رسیدگی به پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) به اراک سفر می‌کند.

سیدعلی آقازاده با اشاره به افتتاح بزرگترین کارخانه داروسازی در کشور با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریال و مجهز به فناوری روز که طرح توسعه آن نیز آمده است، اظهار کرد: در طول سفر یکی از موارد مطرح شده در حضور وزیر بهداشت موضوع ساخت پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک است که خوشبختانه وزیر بهداشت طی تماس با معاون درمان وزارتخانه بر انجام امور مربوط به بیمارستان، تجهیز و تامین مالی آن تاکید ۱۰۰ درصدی داشتند تا در پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد و با ۵۰۰ تخت شاهد بهره برداری آن در دولت تدبیر و امید باشیم.

وی با اشاره به سفر مجدد وزیر به استان مرکزی و حضور وی در اراک طی ماه آینده، افزود: وزیر بهداشت یکی از مدیران ارشد سازمان مدیریت و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی کشور است و به همین دلیل در جریان کامل پروژه های بزرگ کشور از جمله پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک قرار دارد.

آسیب‌های جدی استفاده از ظروف پلاستیکی
هم اکنون بخوانید

آقازاده یکی از مطالبات مهم استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان را بیمارستان شازند دانست و گفت: شازند با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر تنها شهرستان استان مرکزی است که بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت ندارد و تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی با قدمتی حدود ۲۰ ساله دارد.

وی افزود: پتروشیمی شازند تعهد ساخت یک بیمارستان ۲۰۰ تخته را داده بود که امروز به ۱۲۰ تخت رسیده است و تجهیز آن با وزارت بهداشت است که البته استان به دلایل فنی و پراکنش جمعیتی مکان فعلی را مناسب احداث بیمارستان نمی داند و لازم است که صحبتی با وزیر نفت صورت گیرد تا احداث این بیمارستان در دولت دوازدهم انجام شود.

استاندار مرکزی گفت: امسال ۶۰ میلیارد تومان منابع مالی برای احداث این بیمارستان در بودجه پتروشیمی در نظر گرفته شده است، اما به دلیل ناهماهنگی ها هنوز کار آغاز نشده و لازم است که جلسه ای در تهران با حضور عوامل و مسئولان مرتبط برگزار شود تا این مطالبه جدی مردم شازند محقق و عملیات اجرایی بیمارستان آغاز شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + دو =

دکمه بازگشت به بالا