هیچ واحد تولیدی با وجود تحریم تعطیل نشده است

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی امروز در جمع پایگاه خبریان و در حاشیه بازدید از کارخانه فیلتر سرکان اظهار کرد: در حوزه صنایع چوب ظرفیت قابل توجهی داریم چنان که در سال گذشته از یک طرف واردات ما در این حوزه یک سوم نسبت به سال قبل تر کاهش یافته بود و از سویی دیگر با سه برابر شدن صادارت صنایع چوب روبه‌رو بودیم.

وی با بیان اینکه ارزش تجارت جهانی در صنایع چوب ۱۳۰ میلیارد دلار است، افزود: با وجود آنکه صادرات کشور در این حوزه افزایش یافته است اما متاسفانه در جایگاه اصلی خود در تجارت جهانی نیستیم و باید فعالیت های بیشتری انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز می توان برای تدوین اعتماد نو به نقل از برنامه هایی برای همکاری تشکل ها و مسئولان، کارگروه های ویژه ای در راستای حل موانع و مشکلات تشکیل داد و با برندسازی جایگاه صنایع چوب ایران را در دنیا ارتقا دهیم.

رحمانی در ادامه به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی صنایع چوب از جمله مشکل تهیه مواد اولیه از چوب گرفته تا رنگ و پارچه هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه شرکت های تولیدی و صادراتی در این حوزه ها تا حدودی ضعیف عمل می‌کنند؛ از این رو باید با هم افزایی و هماهنگی بیشتر واحدهای تولیدی و همچنین تشکیل شرکت های تخصصی و تقویت این شرکت ها راه را برای افزایش کیفی و کمی تولیدات هموار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه مبل منبت شهرستان تویسرکان پیشرفت های خوبی در تشکیل شرکت های تخصصی داشته است، تصریح کرد: این چنین ظرفیت هایی همچون تولید منبت گلریز در تویسرکان جزو توانمندی های ملی است چرا که از توان و هنر دست انسان  صنایعی بی نظیر تولید می شود.

دانلود قسمت 11 سریال نیسان آبی { با حجم نیم رایگان } کامل
هم اکنون بخوانید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنایع چوب ارزش افزوده بالایی دارند و تمام توان دولت بر آن است تا از این تولیدکنندگان حمایت کند، عنوان کرد: تنها با همفکری و با هماهنگی می توان در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشت و رقابت کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا