کاهش قیمت نفت جهانی ادامه یافت

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۵۸ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۱ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۴ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت هفته گذشته کاهش داشتند و نفت برنت بیش از پنج درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود دو درصد کاهش قیمت ثبت کرده بود.

آلفونسو اسپارسا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: قیمت نفت در آغاز معاملات هفته جاری به دلیل پیش بینی تقاضای کمتر که هفته گذشته منتشر شد و بدبینی بازار نسبت به توافق تجاری میان آمریکا و چین کاهش پیدا کرده است.

جنگ تجاری آمریکا و چین هفته گذشته بازارهای سهام جهانی را متلهب کرد و همزمان رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت را که حدود ۲۰ درصد از اوج خود در آوریل سقوط کرده است، تحت فشارهای کاهشی بیشتری قرار داد.

تحلیلگران بانک گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند نگرانیها از این که جنگ تجاری آمریکا و چین به رکود اقتصادی منجر شود، افزایش یافته است و این بانک انتظار دارد توافق تجاری میان دو کشور پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اتفاق بیافتد.

آژانس بین‌المللی انرژی با توجه به چشم انداز ضعیف برای رشد اقتصاد جهانی، هفته گذشته پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ را به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و یک میلیون بشکه در روز اعلام کرد. همچنین پیش بینی خود از رشد تقاضا در سال ۲۰۲۰ را ۵۰ هزار بشکه در روز کمتر کرده و ۱.۳ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

بی نیازی ایران از واردات دو محصول استراتژیک پتروشیمی
هم اکنون بخوانید

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی آمده بود که آمارهای جدید کاهش تقاضا برای نفت در هند، عربستان سعودی، کره جنوبی و کشورهای متعدد اروپایی را نشان می‌دهد و آمار مقدماتی آمریکا تقاضای کمتر برای سوخت‌ها در آغاز فصل پیک رانندگی را نشان می‌دهد و تنها تقاضای چین برای نفت بالا رفته است.

در این بین، منابع صنعتی آگاه اعلام کردند تولید نفت روسیه در نخستین هفته ماه میلادی جاری به ۱۱.۳۲ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۱۵ میلیون بشکه در روز میانگین تولید ژوییه افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش شامل روسیه با هدف تقویت قیمتها، در ژوییه توافق کرده بودند کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز را تا مارس سال ۲۰۲۰ ادامه دهند.

اما آمار شرکت خدمات انرژی “بیکرهیوز” نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته شش حلقه کاهش یافته و به ۷۶۴ حلقه رسیده است، که از پایین رفتن تولید نفت این کشور در ماههای آینده حکایت دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا