متخلفان تصرف حریم ساحلی خزر تا اول شهریور ماه معرفی شوند

به گزارش ایسنا بابک دین پرست از ابلاغ دستور ویژه به سه استاندار ساحلی دریای خزر برای ارائه گزارش نحوه اجرای ماده ۶۳ قانون اعتماد نو به نقل از برنامه چهارم توسعه و آیین نامه اجرایی آن خبر داد و گفت: در این نامه تا تاریخ اول شهریور ماه سال جاری به سه استاندار استانهای گیلان، گلستان و مازندران فرصت داده شده است تا لیست دستگاه‌ها، نهاد و سازمان‌های تابعه دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه، سازمان‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی، سازمان‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و غیردولتی و سایر نهادها و سازمان‌ها که به‌صورت غیرقانونی نسبت به تصرف یا تملک نوار ساحلی دریای خزر اقدام کرده‌اند را اعلام کنند.

وی افزود: پس از جمع‌آوری این لیست‌ها مراتب به روسای سه قوه و بالاترین مسئول دستگاه‌های مرتبط برای اجرای کامل تکالیف قانونی و آزاد سازی حریم ساحلی دریای خزر منعکس خواهد شد.  

معاون اقتصادی وزیر کشور تاکید کرد: در این مسیر از تمامی اختیارات قانونی برای آزاد سازی حریم ساحلی دریای خزر برای استفاده عموم مردم کشور از این موهبت الهی و طبیعی همچنین حفظ محیط زیست دریا و ساحل دریای خزر بهره خواهیم برد.

دین پرست افزود: در مکاتبه‌ای که روز گذشته با استانداران سه استان گیلان، مازندران و گلستان انجام شد، این استانداران موظف شدند تا بنابه پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور، دستور توقف صدور مجوز هرگونه تغییر کاربری در اراضی ساحلی پایین‌تر از کد امن ارتفاعی ابلاغی وزارت نیرو و حاشیه ۶۰ متری آن را  تا اطلاع ثانوی و رفع خلاءهای قانونی به کلیه دستگاههای اجرایی ذیربط استان صادر و ابلاغ کنند.

اسکان ۱۰۰ دانشجوی بین الملل در خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر
هم اکنون بخوانید

معاون وزیر کشور در ادامه اظهارکرد: طی نامه‌ای به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه، میراث فرهنگی، محیط زیست، سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی کل کشور، معاون حقوقی رئیس  جمهوری همچنین نیروی انتظامی به منظور تشکیل کارگروه ویژه بررسی روند اجرای ماده ۶۳ قانون اعتماد نو به نقل از برنامه چهارم توسعه در خصوص آزاد سازی حریم ساحلی دریای خزر مکاتبه و درخواست شده است  تا نمایندگان تام الاختیار خود را به این کارگروه معرفی کنند تا این کارگروه مسئولیت بررسی روند اجرای این قانون را برعهده بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: با توجه به مصوبه هیات وزیران و تکالیف قانونی موجود، بررسی وضعیت سواحل خلیج فارس و دریای عمان در حریم استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان نیز در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور وی در پایان گفت: در همین راستا، نماینده معاونت اقتصادی وزارت کشور پایان هفته جاری برای بررسی وضعیت سواحل استان بوشهر عازم این استان خواهد شد.

گفتنی است، دین پرست از ۱۴مردادماه سال جاری و طی حکمی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی – وزیر کشور- به عنوان مسئول رسیدگی به موضوع آزادسازی اراضی ساحلی دریای خزر ، خلیج فارس و دریای عمان تعیین شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفده =

دکمه بازگشت به بالا