ایجاد مناطق شهری سازگار با محیط زیست

به گزارش ایسنا به نقل از نیوزسیتی، این روزها که آلودگی در شهرها بیداد می‌کند، کارشناسان به دنبال طراحی و ساخت و سازهای سازگار با محیط زیست هستند تا بتوانند اندکی از این آلودگی را کاهش دهند. از این جهت، شهر وین پایتخت اتریش در حال ساخت ساختمان‌هایی است که سازگار با محیط زیست باشند. ساختمان‌های ساخته‌شده در این مناطق باید سازگار با شرایط آب و هوایی باشند.

سبزها (حزبی سیاسی در دولت اتریش) خوشحال از این هستند که توانسته‌اند اعتماد نو به نقل از برنامه خود برای ایجاد مناطقی در جهت حفاظت از آب و هوا در پایتخت اتریش را  ارائه دهند.

معاون شهردار وین اظهارکرد: این یک نقطه عطف برای آینده آب و هوایی است.

ساختمان‌های ساخته شده در این مناطق باید بدون تکیه بر نفت و گاز ساخته شوند و گرمایش و سرمایش آن‌ها از طریق سیستم گرمایش منطقه یا از طریق منابع انرژی سازگار با محیط زیست تامین شود. این استانداردهای جدید هم برای شرکت‌های خصوصی و هم برای ساختمان‌های عمومی اعمال می‌شود.

بر اساس گزارش حزب سبز، شورای شهر برای سهولت کار، نقشه‌ای تهیه کرده است تا شرکت‌ها قادر به یافتن منبع انرژی در نقاط مختلف باشند. در این مناطق هر سال حدود ۸۰۰۰ آپارتمان با روشی پایدار ساخته می‌شود. هدف دولت محلی آن است که این مناطق باید به یک استاندارد جدید تبدیل شوند که در آینده مورد استفاده قرار گیرند.
انتهای پیام

حریرچی: کل کشور در وضعیت قرمز کرونایی است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 14 =

دکمه بازگشت به بالا