برگزاری جشن پایان مدارس خشتی گلی و نفتی؛ مهر امسال

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در جمع پایگاه خبریان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ قانونی را مصوب کرد که پیش دبستانی‌ها، حق التدریسی‌ها و نهضتی‌ها در طول اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه متناسب با نیاز آموزش و پرورش به خدمت گرفته شوند.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار نفری که قرار بود برای امسال جذب شوند را به مرز ۱۲ تا ۱۳ هزار می‌رسانیم و معلمان با تجربه در نظام تعلیم و تربیت خواهیم داشت.

حسینی گفت: همچنین اول مهرماه امسال  بیش از ۶۰ هزار بازنشسته خواهیم داشت و ۲۰ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی و ماده ۲۸ و ماده ۲۱ وارد نظام تعلیم و تربیت می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: در  قانون آمده است که  بر اساس نیاز این نیروها جذب شوند، البته آموزش و پرورش به همه عزیزان نیاز دارد، اما در طول اعتماد نو به نقل از برنامه جذب می‌شوند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه ۱۴۰۰ مدرسه در همه استان‌های سیل زده دچار خسارت شدند و۲۸۰ مدرسه تخریب شده که باید کامل ساخته شوند، مطرح کرد: همچنین تعدادی مدارس یک کلاسه تا ۵ کلاسه هستند که تا اول مهرماه آماده می‌شوند و مدارس بیش از ۵ کلاسه تا آخر سال آماده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در لرستان نیز ۴۰۰ مدرسه دچار آسیب ناشی از سیل شدند که ۱۱۳ مدرسه تخریبی است و قبل از سیل هم حالت تخریبی داشته‌اند، خاطر نشان کرد: ساخت ۶۰ مدرسه در دستور کار است و تلاش می کنیم ساخت آن ها به اول مهر برسد.

پایش آسفالت‌های جدید پایتخت
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار خَیری و دولتی به مدارس لرستان اختصاص یافته است، افزود: در کل کشور نیز ۳۰۰ میلیارد ریال برای استاندارد سازی وسایل گرمایشی اختصاص یافته است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اول مهرماه امسال ۲۴ هزار کلاس درسی که به علمک متصل هستند، بخاری هوشمند خواهند داشت و نفتی‌ها برچیده می‌شوند، عنوان کرد: همچنین برچیده شدن مدارس خشتی گلی را در دستور کار داریم و جشن پایان مدارس خشتی گلی و نفتی را اول مهرماه امسال برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا