ماجرای حقوق‌های نجومی مدیران شرکت‌های معدنی چیست؟

به گزارش ایسنا، محمدجواد فدایی در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها ضمن تبریک روز پایگاه خبری توضیح داد: این موضوع در استان در جلسات مختلفی پیگیری شد اما مکانیزم عمل مشکلاتی داشت که بحث و هماهنگی لازم انجام شد و در جلسه اخیز شورای معادن دبیر شورای بانک ها گزارش مانده حساب شرکت ها در سال های اخیر در استان را نشان از رشد می‌داد که این حساب ها به مرور در حال انتقال است.

وی در ادامه درباره انتقال حساب شرکت های بزرگ به استان و همچنین حقوق های نجومی مدیران شرکت های معدنی عنوان کرد: همه این مسائل نیاز به قانون و آیین نامه دارد و اگر می خواهیم اوضاع بهینه شود، باید قوانین، آیین نامه، مصوبات محکم، واضح و روشن داشته باشیم.

اجرای طرح کوتاه مدت اضطراری تامین آب در استان کرمان

فدایی با اشاره به مشکل آب استان کرمان تصریح کرد: طرح‌های مختلفی برای حل مشکل آب شهرها و روستاهای استان داریم که اعتبارات استان در سال جاری برای تامین آب شهرها افزایش پیدا کرده و راه حل‌هایی نیز برای برخی شهرها از جمله در شرق، جنوب و مرکز استان ارائه شده که امیدواریم اعتبارات این حوزه را دریافت کنیم.

وی بیان کرد: طرح کوتاه مدت اضطراری حدود ۴ سال معطل مانده بود و امسال این طرح دنبال شد و با اضافه کردن چاه های جدید، کار را ادامه بدهیم و در مرحله نهایی است.

فدایی درباره تهدید استان کرمان به دلیل کم آبی اظهار کرد: باتوجه به اقلیم دنیا و کشور ما گفته می شود جنگ آینده جنگ آب است و مشکل وجود دارد اما ما اعتماد نو به نقل از برنامه های میان مدت و بلندمدت برای حل مشکل آب داریم.

وی تصریح کرد: مسئله مهم این است که مردم باید ارزش آب را بدانند و به این سمت برویم که ارزش واقعی آب پرداخته شود و مصرف آب متناسب با ارزش آن باشد. در عین حال طرح های خیلی خوبی داریم که برداشت آب کنترل شود و وزارت نیرو استقبال کرده و باید تصویب و اجرایی شود.

پاسخ به بحث های استانی درباره انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری(صفارود)

استاندار کرمان در پاسخ به سئوالی درباره انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری(صفارود) گفت: متولی تامین آب در کشور وزارت نیرو است و این وزارتخانه سال هاست که برای تامین آب شهر کرمان مطالعاتی انجام داده و در حال حاضر در پیک مصرف شهر کرمان بیش از یک هزار لیتر بر ثانیه کسری آب داریم و وزارت نیرو باید این کسری را تامین کند.

وی با بیان اینکه برخی فکر می کنند ما لجاجت و نظری خاصی داریم که آب از کجا تامین شود، افزود: وزارت نیرو مشاور گرفته و به سه پروژه (انتقال آب از صفارود، غرب کشور و خلیج فارس) رسیده که درست یا غلط را باید خودش دفاع کند.

فدایی اظهار کرد: بنده معتقد به کار کارشناسی هستم و اگر مشاور بیسواد است، باید وزارتخانه مشاور دیگری بگیرند و قاعدتا باید در این پروژه هلیل رود، جازموریان و مسائل محیط زیست دیده شده باشد.

وی تصریح کرد: انتقال آب از صفارود(سد شهیدان امیرتیموری) مربوط به الان نیست و مربوط به سال ۶۸ و ۷۰ است و با اتریشی ها قرارداد بسته شده بود که موفق به اجرای کار نشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه این چه طرز تفکری است که برخی فکر می کنند مردم جنوب با شمال برای ما فرق دارند؟ گفت: ۵۰ درصد پروژه انتقال آب اجرا و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر به دلیل بحث های کارشناسی تعطیل است. ما تعصبی نداریم و گفته ایم کارشناسی شود. اگر به لحاظ کارشناسی قابل قبول نباشد، ابدا به هیچ وجه از بحث غیرکارشناسی دفاع نمی کنم و اگر رد شود، وزارت نیرو باید به فکر پروژه جایگزین باشیم و اگر تایید شود، باید ادامه پیدا کند.

فرانسوی‌ها بدعهدی نکرده‌اند
هم اکنون بخوانید

استاندار کرمان درباره توجه به توسعه متوازن استان تصریح کرد: از ابتدای تصدی در استانداری، شاخص های مقایسه ای توسعه از مبانی اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی ما بوده و باید باشد و آنچه دنبال هستیم، در بخش های مختلف تلاش می کنیم شاخص های شهرستان ها به متوسط استان و شاخص های استان به متوسط کشور برسد که این کار سختی است اما تلاش می کنیم حداقل شاخص ها به متوسط نزدیک شود.

فدایی اظهار کرد: ما به توسعه متوازن اعتقاد داریم و معیار ما شاخص هاست و در توزیع بودجه آنچه که دست ماست براساس شاخص های توسعه توزیع کرده ایم و مدارک آن موجود است. خیلی از اعتبارات استان براساس دستورالعمل ها یا از مرکز توزیع می‌شود یا می گویند براساس این شاخص توزیع کنید.

وی با اشاره به اینکه بیکاری، مسئله کشور و حتی کشورهای دیگر است، افزود: در سال گذشته با تحقق ۱۲۴ درصد هدفگذاری در ایجاد اشتغال ۴۱ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شده است و در اشتغال خرد و خانگی ۱۱ هزار و ۲۹۱ فقره تسهیلات با نرخ ۴ درصد به میزان ۱۵۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

استاندار کرمان اظهار کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اختصاص داده شده که در استان سال گذشته ۲ هزار و ۵۴ فقره تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت کرده ایم و ۵ هزار و ۳۰۰ شغل از این محل ایجاد شده که رتبه هفتم کشور را کسب کرده ایم.

رتبه پنجم استان کرمان در پرداخت تسهیلات رونت تولید

وی افزود: ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۰ طرح نیمه فعال استان در سال گذشته پرداخت شده است و ۹۶۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید نیز پرداخت شده و از این نظر رتبه پنجم کشور را داشتیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: اجرای پروژه فاضلاب نیز در کرمان مجددا آغاز شده و در مجموع بخش خصوصی در پروژه های فاضلاب استان در سیرجان، کرمان و زرند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند و با بهره برداری، از پساب آن برای صنعت استفاده خواهد شد.

وی افزود: پروژه های گازرسانی استان با سرعت خوبی در حال اجراست و در سفر وزیر نفت قرار شد در پروژه های گازرسانی سقف اعتبار نداشته باشیم و مشکل اعتباری نداریم.

فدایی در پاسخ به سئوالی درباره تقسیم استان کرمان بیان کرد: درباره تقسیم استان کرمان بحثی به طور رسمی مطرح نشده و اطلاعی از آن ندارم.

ایجاد ۱۰ دفتر تسهیلگری در حاشیه شهر کرمان

استاندار کرمان در پاسخ به سئوال پایگاه خبری ایسنا درباره اعتماد نو به نقل از برنامه عملیاتی استان در زمینه رفع آسیب های اجتماعی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی از واقعیت های جامعه است و مقام معظم رهبری در این زمینه شخصا جلسه گذاشته و اعتماد نو به نقل از برنامه هایی را تنظیم و ابلاغ می کنند.

حمایت ارزی ۵ میلیون یورویی پارک فاوا از شرکت‌های فناور حوزه ICT
هم اکنون بخوانید

وی افزود: ما نیز اعتماد نو به نقل از برنامه ها را در استان کرمان در حوزه های اعتیاد، کودکان خیابانی، خودکشی و … اجرا می کنیم و اخیرا در شهر کرمان ۱۰ دفتر تسهیلگری ایجاد شده که در مناطق حاشیه ای شهر برای کمک به اهالی و راهنمایی در مسائل بهداشتی، اشتغال و آموزش کارهای زیادی انجام می دهند.

فدایی تصریح کرد: ریشه آسیب های اجتماعی در بیکاری است و اگر اشتغال ایجاد کنیم، خیلی از این آسیب ها کاهش پیدا می کند و حاشیه نشینی نیز به دلیل از دست رفتن شغل در روستاها بوده است. اعتماد نو به نقل از برنامه اصلی ما برای مقابله با آسیب های اجتماعی رفع معضل بیکاری است و برای هر کدام از آسیب ها اعتماد نو به نقل از برنامه های جداگانه ای داریم و هر حوزه متولی مشخصی دارد.

پراکندکی جمعیت جنوب کرمان، عامل افزایش هزینه خدمات رسانی به این منطقه محروم

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره مشکلات و محرومیت جنوب استان کرمان گفت: کارهای خیلی زیادی در جنوب استان صورت گرفته و همه زیرساخت ها فراهم شده اما هنوز به حد مطلوب نرسیده است. مشکلی که در استان کرمان و به ویژه در جنوب داریم، پراکندگی جمعیت است که این مسئله هزینه خدمات را بالا می برد و روند ارائه خدمات را کُند می کند.

وی بیان کرد: موانع زیاد است و امیدواریم بتوانیم شاخص های توسعه را یکسان کنیم و بنده هر مسئولی که به استان آمده را به جنوب می برم و در پی سفر آقای نوبخت و تصویب ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی به ویژه در جنوب استان کرمان، اصرار داریم تا سالگرد این سفر این واحدها به بهره برداری برسد.

آخرین وضعیت پروژه های نیمه تمام استان کرمان

فدایی بیان کرد: در زمان تصدی در استانداری به یکسری پروژه نیمه تمام مواجه شدم که اگر آنها تمام نمی کردیم، سرمایه گذاری بلااستفاده می ماند و بعضی از پروژه ها دست و پاگیر بودند و اگر اجرا نمی شد، می شد مانند منوریل قم. برخی از پروژه ها را تمام کردیم و تلاش می شود تقاطع های راه آهن و الغدیر نیز در زمان بندی به اتمام برسد و چند مورد که هنوز آغاز نشده، می توانیم بررسی و یا احتمالا آنها را آغاز نکنیم.

وی درباره مطلبی مبنی بر مخالفت استاندار با پتروشیمی کرمان افزود: جلسات مختلفی برای پروژه پتروشیمی کرمان برگزار کرده‌ام، ضمن اینکه اجرای پروژه پتروشیمی بافت که از سال ۹۲ آغاز شده در زمانی بود که بنده مدیرعامل سازمان عمران بودم و خودم آن را آغاز کردم.

فدایی تصریح کرد: پتروشیمی جازموریان نیز در مرحله اخذ مجوزهاست و پتروشیمی های بافت و کرمان هر دو در مرحله تامین مالی هستند که بافت هنوز بلاتکلیف است و کنسرسیوم آن تشکیل نشده و هفته آینده جلسه‌ای با رییس بانک ملی در این زمینه خواهیم داشت.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری پتروشیمی فجر کرمان بانک پاسارگاد است و اینکه منابع از صندوق توسعه ملی و یا کنسرسیوم بگیرد هنوز مشخص نشده است. پتروشیمی ها پروژه های سنگینی هستند و هر کدام ۱٫۷ میلیارد دلار پول می خواهد و تامین مالی آن کار ساده ای نیست اما این پروژه ها تعطیل نشده است.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا