عفو بین‌الملل نسبت به "خشونت لجام‌ گسیخته" در آمریکا هشدار داد

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، سازمان عفو بین‌الملل طی یک هشدار ایمنی سفر، از مسافران به مقصد آمریکا خواست تا احتیاط بیشتری به خرج دهند و هنگام سفرشان، رخ دادن حوادثی محتمل‌الوقوع را لحاظ کنند.

این بیانیه توصیه کرده است که مسافران، “تمام مدت به دلیل فراگیر بودن سلاح‌های گرم میان مردم محتاط باشند و از حضور در تجمعات پرتعداد، خصوصا رویدادهای فرهنگی، مکان‌های مذهبی، مدارس و فروشگاه‌ها اجتناب کنند.

این سازمان غیر دولتی هم‌چنین هشدار داده امکان اینکه بعضی مسافران بر اساس جنسیت، نژاد، کشور، قومیت و یا گرایشات جنسی‌شان، بیشتر مورد حمله خشونت‌آمیز با اسلحه واقع شوند، وجود دارد.

در ادامه این توصیه آمده است: “تحت قوانین بین‌المللی حقوق بشر، ضرورت دارد که آمریکا، اقداماتی در سطوح فدرال، ایالتی و محلی اتخاذ کند تا دسترسی به سلاح گرم را تحت کنترل درآورد و از حق زندگی مردم به دور از تهدید سلاح، محافظت کند؛ دولت آمریکا هنوز این مهم را برآورده نکرده است”.

طی دو تیراندازی گسترده هفته پیش، بیش از ۳۰ نفر در شهرهای دایتون و ال‌پاسو کشته شدند؛ پس از این حادثه، بسیاری از کشورها، توصیه‌هایی مشابه به شهروندان خود کرده‌اند.

دولت اروگوئه، به مردم این کشور گفته است که درخصوص ” خشونت بی‌بندوبار که اکثرا مرتبط با جرایم نفرت‌انگیز است و در هفت ماهه اول سال باعث گرفته شدن جان ۲۵۰ نفر شد”، بسیار محتاط باشند.

سرکنسول ژاپن در دیترویت آمریکا، به شروندان ژاپن هشدار داده که “با توجه به بروز حوادث بالقوه تیراندازی، در همه جای آمریکا هوشیار باشند”؛ او از این کشور تحت عنوان “جامعه اسلحه” یاد کرده است.

تظاهرات هزاران نفری در قدس برای برکناری نتانیاهو
هم اکنون بخوانید

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز به شهروندانی که “در آمریکا زندگی می‌کنند و یا قصد سفر به آمریکا دارند، با لحاظ افزایش اقدامات خشونت‌آمیز و جرایم نفرت‌آمیز”، هشدار داده “تا بسیار مراقب باشند و یا سفرشان را به تعویق بندازند”.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا