لیدرهای بورس بازار را پایین کشیدند

به گزارش ایسنا، امروز پس از باز شدن معاملات بورس تهران شاخص کل مقداری رشد کرد اما تنها پس از ۱۵ دقیقه با روندی کاهشی روبرو شد و بدین ترتیب نسبت به روز قبل ۳۴۸ واحد کاهش را تجربه کرد و در تراز ۲۵۵ هزار و ۱۶۳ واحدی نشست.

شاخص کل هم‌وزن نیز پس از ۵۱۴ واحد افزایش تا رقم ۶۵ هزار و ۳۳۱ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور با ۱۶۹ واحد کاهش در تراز ۲۸۸ هزار و ۹۳۷ واحدی نشست و شاخص بازار اول با کاهش ۵۱۶ واحدی رقم ۱۸۵ هزار و ۹۱۱ واحدی را تجربه کرد. در عین حال شاخص بازار ددوم با ۴۵۸ واحد افزایش تا رقم ۵۱۶ هزار و ۸۳۵ افزایش یافت.

پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت تبریز هر کدام به ترتیب ۱۵۸، ۱۳۹، ۱۳۲ و ۱۰۲ واحد به کاهش شاخص بازارهای سرمایه دامن زد.

در طرف مقابل گروه مپنا، مخابرات ایران، بانک پارسیان و گروه پتروشیمی سرمایه‌ گذاری ایرانیان هر کدام به ترتیب ۱۴۶، ۶۵، ۵۷ و ۵۳ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کرد.

امروز در گروه محصولات شیمیایی ۲۵۵ میلیون سهم به ارزش ۱۴۱ میلیارد تومان دست به دست شد. در این گروه نوسان قیمت سهم‌ها غیر از چند سهم در کمتر از ۲.۵ درصد بود.

در گروه خودرو نیز حجم معاملات به ۶۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش آن به ۱۰۶ میلیارد تومان دست یافت.

در گروه فلزات اساسی، بانکی، غذایی به جز قند ارزش معاملات در جایگاه بعدی قرار گرفت.

کاهش ۱۳.۱ درصدی صادرات فولاد ایران در سال ۹۹
هم اکنون بخوانید

در بورس تهران ۱۹۳ سهم با رشد قیمت و ۱۴۹ با افت قیمت روبه‌رو شدند. تعداد نمادهای مثبت در فرابورس ایران به ۱۱۳ و تعداد نمادهای منفی به ۹۱ رسید.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۹۷۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز با ۲.۹ واحد کاهش در تراز ۳۴۱۹ واحدی نشست ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۰۱۷ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات به حدود یک میلیارد و ۶۰۰ سهم و اوراق مالی رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا