تغییر نرخ ارزِ دارو فعلا به صلاح نیست/«خالکوبی» مشهود مانع صدور گواهینامه

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

«خالکوبی» مشهود مانع صدور گواهینامه

سرهنگ موسوی پناه، رییس دایره آموزش همگانی پلیس راهور فاتب گفت: خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف افراد، مانع از صدور گواهینامه برای فرد متقاضی می‌شود.

مزایای ورود به دانشگاه فرهنگیان برای پسران/ورود ۲۰ هزار معلم جدید به مدارس در مهر ۹۸

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این دانشگاه امسال ٢٠ هزار معلم تحویل آموزش و پرورش می‌دهد، گفت: کف نیاز آموزش و پرورش ٧٨ هزار معلم است.

وی با بیان اینکه استخدام در این دانشگاه رسمی و قطعی است، گفت: ۲۱۲۰ رتبه زیر ۵۰۰ دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کردند. ۴ سال از مدت زمان تحصیل افراد جزو سوابق خدمت آنها محسوب می‌شود و اگر پسر باشند نیز  دوره آموزشی را می‌گذرانند ولی سربازی ندارند.

رییس سازمان جنگل‌ها خبر داد

پرداخت حقوق عقب‌افتاده نیروهای جنگل‌های شمال، به زودی

خلیل آقایی، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: حقوق عقب افتاده قرقبانان و نگهبانان جنگل‌های شمال به زودپرداخت می‌شود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل مسائل و مشکلات مالی کشور، چندین ماه است که سازمان جنگل‌ها بودجه‌ای برای پرداخت حقوق نگهبانان و قرقبانان جنگل دریافت نکرده است البته برخی شرکت‌های بهره‌بردار از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند و حقوق این افراد را پرداخته کرده‌اند. در واقع در این مورد ما باید بدهی خود به این شرکت‌ها را پرداخت کنیم.

تربیت معلمان ویژه برای «مدارس تیزهوشان»

فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی برای تربیت معلمان مدارس تیزهوشان در دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد و گفت: چارت نیروی انسانی در مدارس استعدادهای درخشان مانند نیروی عادی دیده شده که بسیار ضربه زننده است. معلمان متعلق به ما نیستند و یکی دو سالی اینجا می‌مانند و بعد جابجا می‌شوند و به مدارس دیگر می‌روند.

آغاز غربالگری شنوایی ۳ تا ۵ ساله‌ها

مینو رفیعی، معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور جزئیات اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی سازمان بهزیستی را تشریح کرد.

وی در خصوص طرح جدید غربالگری شنوایی ۳ تا ۵ ساله‌ها ارائه داد و گفت: این طرح به تازگی از سوی سازمان بهزیستی کشور آغاز شده است چراکه علت اختلال شنوایی در کودکان بین این سنین متفاوت از سنین نوزادی است. اختلال شنوایی در نوزادی معمولا ژنتیکی است، اما در سنین بالاتر معمولا اکتسابی است؛ یعنی کودک ممکن است در بدو تولد سالم باشد اما بعدا به دلیل عفونت های مکرر دچار مشکل شده و حتی خانواده متوجه آن نشود. به همین دلیل نیازمند اجرای غربالگری در سنین ۳ تا ۵ سال نیز بودیم که در این خصوص غربالگری برای ۵۰ تا ۶۰ هزار کودک سال گذشته انجام شد. اما این طرح را اندک اندک گسترش می‌دهیم تا مشکلات آن به تدریج استخراج شود.

خدمات‌رسانی شرکت واحد در میهمانی ۱۰ کیلومتری عید سعید غدیر
هم اکنون بخوانید

کنترل و رصد مشمولان بیمه «کارگران ساختمانی»/احتمال حذف ۳۰ درصد از فهرست قدیم

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در اولین نشست خبری خود ضمن تببین اولویت‌ها و سیاست‌های کاری‌اش به پرسش‌های پایگاه خبریان پاسخ داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در  مورد خالی شدن ظرفیت ۲۶۰ هزار نفری بیمه کارگران ساختمانی و پوشش افراد جدید گفت: این آمار، آمار دقیقی نیست که بخواهیم ۲۶۰ هزار نفر را جایگزین کنیم. اکنون بیش از ۳۵۰ هزار مشمول داریم. برداشت ما از روند بازرسی‌ها این است که افرادی مشمول این فهرست هستند و از این خدمات استفاده می کنند که کارگر نیستند. سامانه‌ای تعریف شده که اطلاعات افراد مشمول که بیمه کارگر ساختمانی دارند با دستگاه‌های مختلف چون اصناف کنترل شود و اگر تعارض وجود دارد این افراد حذف شوند.

چند پزشک عمومی، متخصص و فوق‌تخصص داریم؟

دکتر محمد جهانگیری، معاون نظارت و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی با رد مباحثی مبنی بر وجود انحصار در حوزه پزشکی کشور، آمار و ارقام مربوط به تعداد پزشکان عمومی، متخصص و فوق‌تخصص دارای پروانه مطب را اعلام کرد.

وی درباره بحث فرار مالیاتی پزشکان، گفت: برخی مکررا از کلمه فرار مالیاتی استفاده می‌کنند، اما ما بر اساس قانون با سازمان امور مالیاتی تفاهم‌نامه داشته‌ایم که جامعه پزشکی بر اساس ضرایب سازمان امور مالیاتی و اظهارنامه، مالیات‌شان را پرداخت می‌کنند. حال اگر عده‌ای می‌خواهند مالیات جامعه پزشکی را با چرتکه دیگری حساب کنند و اسمش را فرار مالیاتی می‌گذارند، درست نیست. سازمان امور مالیاتی بارها اعلام کرده که جامعه پزشکی یکی از منظم‌ترین مالیات دهندگان است.

مشاوران چه نظری درباره «ازدواج» به شما می‌دهند؟

امین رفیعی‌پور، مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران در حوزه سلامت، نحوه ارائه خدمات مراکز مشاوره به افراد، قبل و بعد از ازدواج را تشریح کرد.

وی گفت: در ابتدا از پسر و دختر به صورت مجزا تست‌های شخصیت‌شناسی و نیاز سنجی گرفته و سپس آنها می‌توانند در جلسات مشاوره‌ روانشناسی که بین شش تا هشت جلسه برگزار می‌شود حضور یابند. در این جلسات به صورت تخصصی به زوجین مشاوره داده می‌شود، اما در نهایت این زوجین هستند که باید تصمیم قطعی خود را برای ازدواج با فرد مورد نظر بگیرند، چراکه مشاوران و روانشناسان در این مراکز معمولاً نظر قطعی نمی‌دهند مگر آن که اختلال روانی شدیدی در یکی از طرفین مشاهده شود. 

معاون کل وزارت بهداشت:

تغییر نرخ ارزِ دارو فعلا به صلاح نیست

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت چهار مشکل ناشی از آزاد شدن ارزِ دارو را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر تاکید وزارت بهداشت این است که تا زمانی که در مملکت دلار ۴۲۰۰ تومانی هست، اولویتش برای دارو از هر چیز دیگری بیشتر است.

به مدارس چندساحتی مانند حیات طیبه ساری نیاز داریم
هم اکنون بخوانید

وی تاکید کرد که در همین وضعیت فعلی ۳۲ درصد پرداختی از جیب مردم برای دارو صرف می‌شود و این عدد نسبت به ۱۰ سال گذشته که در حد ۱۷ درصد و ۲۰ درصد بوده است، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

معاون انسانی سازمان محیط زیست:

هیچ وزیری را به خاطر محیط زیست استیضاح نمی‌کنند

 مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست از اجرا نشدن مصوبات و قوانین کاهش آلودگی هوا توسط برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت صنعت و وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: نمایندگان هیچ وقت وزیری را به خاطر محیط زیست استیضاح نمی‌کنند.  

تجریشی افزود: متاسفانه یک بارهم نشده که نمایندگان در حوزه محیط زیست کسی را استیضاح کنند. معمولا استیضاح‌ها برای منفعت خاص صورت می‌گیرد نه برای منفعت عام. برای مثال اگر کارخانه‌ یا سدی ساخته نشود نمایندگان بلافاصله مسئولان مرتبط را استیضاح می‌کنند اما هرگز ندیده‌ایم که نمایندگان کسی را به خاطر مسائل زیست محیطی استیضاح کنند یا ندیده‌ایم که مجلس یک بار از دولت بخواهد در مورد عدم اجرای قوانین محیط زیستی پاسخگو باشد.

اولتیماتوم پلیس به بانک‌های بدحساب در واریز جرائم رانندگی

سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با هشدار به بانک‌ها و سامانه‌های وصول جرائم رانندگی از آنان خواست که مبالغ جرائم رانندگی را بدون تعلل به خزانه واریز کنند.

وی در مورد مشکل در پرداخت جرائم رانندگی از برخی اپلیکیشن‌ها گفت: در حال حاضر پرداختی‌های جرائم رانندگی از چهار بانک به ۳۲ بانک افزایش یافته و  به اپلیکیشن‌ها و کدهای دستوری ( USSDها ) هم مجوز داده شده که جرائم را دریافت کنند، اما  بخش زیادی از بانک‌ها در پرداخت سریع وصولی ها تعلل می کنند بطوری که بعضا این تاخیرها به بیش از ۵۰ ، ۸۰ و ۱۶۰ساعت رسیده است که در این خصوص به تمامی بانکها و برخی اپلیکیشن‌ها و USSDها اعلام کرده‌ایم که در صورت تاخیر واریزی جرائم به خزانه، از طریق رسانه و جراید به مردم اطلاع رسانی خواهد شد و این بانکها دیگر مجاز به دریافت وصولی جرائم از مردم نیستند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

چرا خربزه و عسل را نباید همزمان مصرف کرد؟

«خالکوبی» مشهود مانع صدور گواهینامه

واکنش وزیر بهداشت به مباحث مربوط به کمبود پزشک

کنترل و رصد مشمولان بیمه «کارگران ساختمانی»/احتمال حذف ۳۰ درصد از فهرست قدیم

آمار و ارقام تعداد دانشجویان پزشکی/پزشکانی که ترجیح می‌دهند “عمومی” بمانند

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا