برگزاری اولین جشنواره آیین‌های ازدواج اقوام ایران زمین

اعظم کریمی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروز اولین جشنواره ملی آیین‌های ازدواج اقوام ایران زمین افتتاح شد، گفت: این مراسم با حضور استاندار گلستان در شهر گرگان آغاز به کار کرد و از ۱۲ قومیت کشور در این جشنواره حضور دارند.

وی با بیان اینکه هدف این جشنواره بازنمای فرهنگ اصیل ایرانی در ازدواج اقوام است، اظهار کرد: این قومیت‌ها به اجرای رسوم و سنت‌هایی می‌پردازند که از مرحله خواستگاری تا عروسی، هنوز در سرزمین ما رواج دارد. این سنت‌ها بر پایه ساده زیستی و کمک به زوجین جوان برای شروع زندگی مشترک و مملو از آواها، نماها، رنگ‌ها و رسوم هستند. این رسوم هرکدام فلسفه خاص خودشان را دارند که به خوبی در این مراسم آیینی بازنمایی شده‌اند.

مدیرکل اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: به نظر می‌رسد که ظرفیت‌های خوب استان گلستان امکان میزبانی شایسته‌ای را به این استان داده است، چراکه حضور حداکثری مردم در مراسم افتتاحیه نشان داد که ظرفیت خوبی در این استان وجود دارد و این اعتماد نو به نقل از برنامه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

کریمی با بیان اینکه این اعتماد نو به نقل از برنامه به مدت ۳ شب در ورزشگاهی در شهر گرگان برپا است، تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند. در حاشیه این مراسم نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی استان، دستاوردهای سازمان های مردم نهاد در زمینه ازدواج، خیرین ازدواج و مراکز تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان هم برپاست که طی مدت این هفته به شکل رایگان به مراجعان مشاوره ازدواج می دهند همینطور فعالیت‌های فرهنگی خوبی در حاشیه این نمایشگاه رخ می‌دهد.

۱۳۱ کشته و مفقود در حوادث طبیعی اخیر در نپال
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا