نتانیاهو باید رویکرد جنگ‌طلبانه در قبال ایران را کنار بگذارد


نتانیاهو باید رویکرد جنگ‌طلبانه در قبال ایران را کنار بگذارد

اکسپرس در گزارشی به بررسی تبعات رویکرد جنگ‌طلبانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال ایران پرداخت.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، «اکسپرس» در گزارشی نوشت: در شرایط فعلی پرسش اصلی این است که چرا بنیامین نتانیاهو، نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی باید به دنبال صلح با ایران باشد – یا این که راهی را انتخاب کند که در خاورمیانه با «فاجعه» روبه‌رو شود

تنش‌ها بین ایران و اسرائیل از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ زیاد بوده است. از آن زمان، در حالی که این دو مستقیماً وارد درگیری نشده‌اند، یک سری از نبردهای نیابتی به عنوان بخشی از یک «جنگ سرد خاورمیانه» داشته‌اند. نتانیاهو که از سال ۲۰۰۹ به قدرت رسیده است، به ویژه در مورد مساله ایران به شدت سخت‌گیرانه عمل کرده‌ است.

یک کارشناس علوم سیاسی در این‌باره گفته است که نتانیاهو باید لفاظی خود را کاهش دهد تا بتواند تنش‌های منطقه ای را آرام کند. 

یوسی مکلبرگ محقق در بنیاد چتم هاوس در لندن در این باره گفت: نتانیاهو برای ماندن در قدرت عمداً تنش‌ها را با تهران بیشتر  کرده است.

وی در ادامه  گفت: او زندگی خود را از طریق سختگیری و دشمنی با ایران می‌گذراند.

مکلبرگ خاطرنشان کرد: اگر نتانیاهو سخنان جنگ‌طلبانه خود را ادامه دهد، عواقب فاجعه‌آمیز در خاورمیانه به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: ساختار سیاسی ایران منحصر به فرد است. ایران  کشور عادی نیست – بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که نتانیاهو تصور می کند. این که فکر کنیم ایران منزوی می شود اشتباه است. ما باید به جای استفاده از یک رویکرد جنگ‌طلبانه خواهان استفاده از دیپلماسی باشیم.

مذاکره و تفاهم، تنها راه حل مشکلات و سوء تفاهم بین کشورهای منطقه است
هم اکنون بخوانید

این پژوهشگر تصریح کرد: بهترین راه حل برای تنش‌های حاضر این است که بتوانیم از طریق دیپلماسی تنش‌ها را کاهش دهیم. ایران کشوری قوی است و جنگ با ایران عواقب فاجعه‌باری خواهد داشت. باید با ایران از طریق دیپلماسی به توافق برسیم و آنها را از این طریق شکست دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + یک =

دکمه بازگشت به بالا