در جریان تحریم «ظریف» همه باید علیه دشمن موضع بگیریم

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در قضیه تحریم وزیر امور خارجه اقتضا می‌کرد که همه یکپارچه علیه دشمن موضع بگیریم و از نیروهای نظام اسلامی دفاع کنیم.

به گزارش اعتماد نو، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: نگاه‌های مختلف سیاسی وجود دارد و این یک امر کاملا طبیعی است ولی در جاهایی که بحث منافع ملی است، همه می‌ایستند و از کشور دفاع می‌کنند.

ذوالنوری گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه به آمریکا، ایشان دیدارهای متعددی با سناتورهای آمریکایی که اکثرا دموکرات بودند، داشتند که یکی از دلایل تحریم ایشان نیز خشم ترامپ از ارتباط وزیر امور خارجه ایران با سناتورهای دموکرات بوده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رسالت پایگاه خبریی اقتضا می‌کند که پایگاه خبری مانند آینه واقعیت‌ها را منعکس کند، البته آینه صلاح جامعه و کشور را در نظر نمی‌گیرد ولی یک پایگاه خبری باید منافع ملی و حیثیت افراد را در نظر بگیرد و با تشخیص درست به انعکاس اخبار بپردازد.

وی ادامه داد: شغل و حرفه پایگاه خبریی جزو مشاغل سخت است، قشر پایگاه خبری بعد از انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی به رسالت خود عمل کرد و به حفظ میراث جنگ پرداخت، همچنین در حوادث بعدی پایگاه خبریان در خط مقدم دفاع از کشور بودند و در حال حاضر که کشور در مقابل نظام سلطه قرار دارد، اقدامات پایگاه خبریان بسیار تاثیرگذار است.

ذوالنوری در خصوص دیدار با سفیر انگلیس تصریح کرد: رییس کمیسیون امنیت ملی تنها در جایگاه یک نماینده مجلس نیست؛ در دنیا بعد از رییس پارلمان، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بسیار مورد توجه و مطرح است، تاکنون حدود ۱۵سفیر در نوبت دیدار هستند و دیدار با سفیران دیگر اقتضای این جایگاه است.

وی اضافه کرد: من به عنوان رییس کمیسیون امنیت ملی نمی‌توانم بر حسب خوشایند خودم و یا رضایت عده‌ای رفتار کنم و باید طبق خطوط قرمز نظام رفتار کنم، سفیر انگلیس به عنوان اولین نفر درخواست ملاقات داده و بنده تا دو هفته پاسخ ندادم و سپس به دلیل منافع کشور دیدار را پذیرفتم.

وی ادامه داد: به ما اعلام شد که سفارت انگلیس درخواست داده که ملاقات رسانه‌ای نشود و به دلیل رسومات دیپلماتیک این شرط پذیرفته شد ولی بعد از دیدار مشخص شد که وزارت امور خارجه اشتباه موضوع را منتقل کرده است و سفارت درخواست خصوصی بودن محتوای جلسه را داده بودند نه خبر خود دیدار؛ همچنین عکاسی در جلسه نبود و من اطلاعی از عکس گرفتن از جلسه نداشتم، همراه سفیر انگلیس با موبایل شخصی خود عکس گرفته بود و عکس دیدار منتشر شده بود.

عراقچی: مقاومت بیشتر از همکاری ثمر می‌دهد
هم اکنون بخوانید

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی انتقاد کرده بودند که چرا در عکس منتشر شده من خندیده بودم، من در تمام دیدارهای چهره عبوسی ندارم و خندیدن ایرادی ندارد، اگر خنده ما برای دشمنان باشد و خشم ما برای دلسوزان داخلی باشد ایراد دارد، البته من عکس را از لحاظ وضعیت دوطرف و زبان بدن بررسی کردم و من در وضعیت منفعلانه‌ای نبودم.

وی در خصوص موارد مطرح شده در دیدار با سفیر انگلیس گفت: موارد متعددی در این جلسه از جمله نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی، برجام و توقیف کشتی‌ها بحث و گفتگو شد و بنا شد سفیر انگلیس مسائل را به مسئولان دولت خود منتقل کند، این که دیدار نکنیم منفعلانه است و باید مذاکره به صورت درست انجام شود تا به نفع جمهوری اسلامی باشد.

ذوالنوری تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای برای فیلترینگ و حذف فیلترینگ ندارد زیرا مرجع این کار نیست، اگر اقدام و عملی امنیت کشور را تهدید کند که می‌تواند از جهات اخلاقی و یا فرهنگی باشد، مسئولان مربوط را مامور به انجام اقدامات لازم می‌کند و خود کمیسیون عمل اجرایی ندارد و مطالبه گری می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری مسائل فرهنگی را یک باغ و دولت را باغبان این دولت می‌دانند؛ این باغبان باید در حفظ و حراست این باغ کوشا باشد و در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد؛ نگاه کمیسیون امنیت ملی به فضای مجازی رهاسازی یا برخوردهای پلیسی نیست و باید آفت‌های این فضا گرفته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عدم شفافیت و فساد یکی از دلایل مشکلات اقتصاد کشور است، با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده، احساس به وجود فساد بیش از فساد در کشور است، فساد حتی یک مورد هم در جمهوری اسلامی بسیار زیاد است، در همین راستا یک سامانه از حدود دو سال پیش طراحی کردم که در نوبت طرح در مجلس است که طی آن از مقام معظم رهبری تا یک پیرزن بی سرپرست یارانه بگیر باید درآمد و اموال خود را ثبت کنند و اگر ثبت نکنند، جریمه می‌شوند.

سرلشکر باقری شهادت شهیدان مجیدی و عبدالله‌زاده را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: این سامانه دو سطح دارد که یک سطح مربوط به مردم است که اطلاعات باید محفوظ بماند و سطح دیگر برای مسئولان است که باید مانند یک اتاق شیشه‌ای درآمد و اموال مسئولان و خانواده آن مشخص باشد تا تغییرات مشخص باشد؛ قوه قضاییه از این طرح استقبال کرده است ولی در مسئولان اجرایی و بدنه مجلس عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق هستند ولی در نهایت باید این طرح اجرایی شود تا فساد کاهش یابد.

ذوالنوری تصریح کرد: اجرای این طرح باعث می‌شود که افراد مخلص و خدمتگزاران در جایگاه‌ها به جای تشنگان قدرت قرار بگیرند، امیدواریم یک مطالبه ملی در این خصوص ایجاد شود تا در مجلس رای بیاورد و اجرایی شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران همیشه به دنبال صلح و ثبات در منطقه بوده است و هرگاه مشکلی ایجاد شده است، از سوی ایران نبوده و ایران از تقویت ارتباط با کشورهای منطقه استقبال می‌کند، عربستان در مدت اخیر پالس‌های مثبتی برای بهبود روابط با ایران داده است که یک نمونه آن برخورد درست با زوار ایرانی بوده است، کشور امارات در این خصوص از عربستان جلوتر است و به دنبال بهبود روابط است و امیدواریم در آینده شاهد وضعیت مناسبی باشیم.

وی در خصوص معرفی سرمایه گذار برای تکمیل مونوریل و فرودگاه قم گفت: این موضوع همچنان وجود دارد و سرمایه گذار برای ساخت فرودگاه قم اعلام آمادگی کرده است، معرفی سرمایه گذار و طرح آن در استان باعث شده است که مسئولان استانی برای تکمیل پروژه‌ها به تکاپو افتادند و به نتیجه‌های مثبتی رسیده است و امیدواریم به نتیجه مناسبی برسد.

ذوالنوری در خصوص قوانین نظارت بر مطبوعات و فضای مجازی عنوان کرد: قانون مطبوعات قانون جامعی نیست و نیاز به بازنگری دارد، همچنین در حوزه فضای مجازی نیاز است قوانین مخصوص آن فضا گردآوری شود، زیرا با قوانین مطبوعات نمی‌توان در مورد فضای مجازی تصمیم گرفت و در این راستا اقداماتی انجام شده است و امیدوایم به نتیجه مناسب برسد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =

دکمه بازگشت به بالا