گام احزاب راستگرای اسرائیل برای الحاق ۶۰ درصد کرانه باختری به اراضی اشغالی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آیلت شاکید، رئیس حزب “جناح راست یکپارچه” اسرائیل گفت: این سند شامل چندین اصول است که عبارتند از اینکه اسرائیل سرزمینی قومیتی برای ملت یهود است و حقوق شخصی و برابری را برای تمامی شهروندان خود تضمین می‌کند، مخالفت با تشکیل کشور فلسطین و اعمال حاکمیت اسرائیل بر مناطقی در “یهودا و شومرون” (کرانه باختری) است.

وی گفت که این سند امروز (دوشنبه) به امضا می‌رسد.

شاکید ریاست حزب “جناح راست جدید” را برعهده دارد اما در انتخاباتی که در هفدهم سپتامبر آتی برگزار می‌شود رهبری “ائتلاف راست یکپارچه” که علاوه بر حزبش شامل حزب “خانه یهودی” و “اتحاد احزاب راست” می‌شود، برعهده دارد.

بر اساس نظرسنجی‌های سراسری در اراضی اشغالی، “ائتلاف راست یکپارچه” در انتخابات آتی از مجموع ۱۲۰ کرسی در کنست، ۱۱ کرسی را به دست می‌آورد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت جدید به این ائتلاف نیاز دارد تا بتواند اصول و مبادی‌ خود را بر دولت آتی تحمیل کند.

شاکید همچنین تصریح کرد: این اصول شامل اعمال حاکمیت تل‌آویو بر مناطق “ج” به موجب توافق‌ها میان فلسطین و اسرائیل است.

مناطق “ج” بر اساس توافق‌نامه اسلو که سال ۱۹۹۵ بین سازمان آزادی‌بخش فلسطین و اسرائیل امضا شد، مناطقی است که تحت سیطره دولت اسرائیل است و بیش از ۶۰ درصد مساحت کرانه باختری را در بر می‌گیرد.

مناطق “الف” تحت کنترل فلسطین و مناطق “ب” تحت کنترل مدنی فلسطین و کنترل امنیتی اسرائیل است که حدود ۴۰ درصد مساحت کرانه باختری را در بر می‌گیرد.

علی اف: روابط ما با ایران توسعه یافته است
هم اکنون بخوانید

این مسئول اسرائیلی خاطرنشان کرد: طرح احزاب راست جدید شفاف است؛ حاکمیت اسرائیل تنها بر مناطق “ج” خواهد بود و حدود ۴۵۰ هزار اسرائیلی و ۱۰۰ هزار عربی تابعیت اسرائیلی را به دست خواهند آورد و اسرائیل می‌تواند این تعداد را در خود جای دهد.

وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی همچنین افزود: قطعا حاکمیت اسرائیل را بر مناطق “الف” و “ب” اجرا نخواهیم کرد و ما هیچ قصد و نیتی برای ملحق کردن دو میلیون فلسطینی (ساکنان کرانه باختری) نداریم و قصد ما اجرای قانون اسرائیل در مناطقی است که اکثر شهروندان اسرائیلی در آن زندگی می‌کنند.

این اظهارات شاکید اشاره‌ای به حدود ۴۵۰ هزار شهرک‌نشینی است که در شهرک‌های اسرائیل ایجاد شده در کرانه باختری زندگی می‌کنند.

در حالی که اسرائیل ساخت شهرک‌های یهودی نشین در مناطق “ج” را تسهیل می‌کند، اما ساخت و سازهای فلسطینی‌ها را به صورت گسترده‌ای محدود کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا