حق محفوظ اولیاء برای مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مدارس

به گزارش ایسنا، نورعلی عباسپور در همایش شوراهای انجمن اولیاء و مربیان آموزش‌وپرورش استان که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: نظارت خانواده بر عملکرد مدرسه باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد و همه می‌دانیم بدون همکاری اولیاء، اداره مدرسه امکان‌پذیر نیست لذا در سند تحول بنیادین به این مهم توجه شده است.

عباسپور بیان کرد: مدرسه باید بستر این مهم را فراهم کند تا حقوق خانواده در فرآیند تعلیم و تربیت محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده حق دارد در فرایند تعلیم و تربیت نقش داشته باشد به همین دلیل تلاش ما این است سازوکاری تعریف کنیم تا خانواده‌ها و نمایندگان اولیاء در تمام سطوح آموزش‌وپرورش حضورداشته باشند.

عباسپور یادآور شد: در بازنگری اساس‌نامه اجرایی مدارس به این مهم توجه ویژه‌ای شده که انجمن اولیاء حق دارد در تصمیم‌گیری‌های مدارس مشارکت داشته باشد و همچنین برای فعالیت‌های فوق‌اعتماد نو به نقل از برنامه این اختیار به انجمن اولیاء داده‌شده است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه از سال گذشته در ۱۰درصد مدارس کشور اتاق انجمن اولیاء و مربیان در مدارس پیش‌بینی‌شده است، اضافه کرد: در برخی از استان‌ها این مهم تا سقف ۳۰درصد محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه امسال شورای عالی انجمن اولیاء و مربیان تشکیل می‌شود، ادامه داد: در این شورا نمایندگان اولیاء حضور خواهند داشت تا مطالبات خانواده‌ها از آموزش‌وپرورش را مطرح کنند.

عباسپور در ادامه بابیان اینکه در نظام آموزش‌وپرورش مهارت‌های اولیه زندگی به دانش آموزان باید آموخته شود، خاطرنشان کرد: شوراهای انجمن اولیاء در این راستا باید مطالبه گر باشند.

اجرای نوبت‌دهی اینترنتی در تمام مراکز شماره‌گذاری خودرو در پایتخت
هم اکنون بخوانید

وی گفت: ۱۴ میلیون دانش‌آموز و ۲۸ میلیون نفر از اولیاء با آموزش‌وپرورش سروکار دارند و نشان می‌دهد کار و نقش اولیاء تا چه حد مهم و اثرگذار است که برای تأثیرگذاری بیشتر و بالا بردن کیفیت تعلیم و تربیت باید شاهد حضور پررنگ‌تر شوراهای انجمن اولیا و مربیان در مدارس باشیم.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش در پایان با اشاره به نشست سال گذشته نمایندگان شوراهای انجمن اولیاء و مربیان استان‌ها با وزیر آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: این اعتماد نو به نقل از برنامه امسال هم برای بیان مطالبات برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 13 =

دکمه بازگشت به بالا