از موتورسواری زنان تا وضعیت بارش پاییز ۹۸

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی ایسنا امروز (۱۴ مرداد) ۵۱ خبر،مصاحبه و گزارش منتشر کرده است که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید: 

موتورسواری زنان؛ مطالبه‌ای که باید به آن پاسخ داد

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران درباره صدور حکم شعبه ۳۱ دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام پلیس راهور به «صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان» اظهارکرد: برخی مطالبات وجود دارند که ممکن است مطالبه قشر خاصی از زنان باشد که اگر توجه کردن به آن اخلالی در نظم، اخلاق عمومی و امنیت اجتماعی زنان و جامعه ایجاد نکند، اصرار بر نادیده گرفتن آن مطالبه چندان جالب نیست.

ثریا شارقی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: موتور سواری زنان همانند ماشین سواری زنان عربستان است که زمانی تابو بوده و اکنون برطرف شده است. در حال حاضر خودروهای تک سرنشین بسیاری در سطح شهر تردد می‌کنند و اگر استفاده از موتورسیکلت‌ فرهنگ‌سازی شود به نوعی به ترافیک کشور کمک می‌شود. ضمن اینکه اگر این موضوع به فرهنگ تبدیل شود، دوچرخه‌سواری زنان نیز فرهنگ‌سازی می‌شود تا مقداری از مشکلات ترافیکی کاسته شود.

پلیس شرایط صدور «گواهینامه موتورسیکلت برای زنان» را فراهم کند

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران درباره صدور حکم یکی از شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام پلیس راهور به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان گفت: این اقدام خوب و مثبتی است و امیدواریم پلیس و دستگاه‌های انتظامی شرایط لازم را فراهم و همکاری کنند.

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: تعداد موتور سواران زن در جامعه ما خیلی نیست اما همان تعدادی که علاقه‌مند هستند باید شرایطی فراهم شود که گواهینامه اخذ کنند و براساس قانون و مقررات اقدام کنند و تخلفی صورت نگیرد.

مستمری بازنشستگی چند شغله‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یک بیمه شده می‌تواند از چند کارگاه برای خود بیمه رد کند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و افراد آزاد هستند، گفت: منتها فرد باید شرط دریافت حداقل دستمزد از کارگاه اصلی را رعایت کند.

به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی تحت عنوان «دانستنی‌های تامین اجتماعی» منتشر و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی پرداخت. وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان کسر و پرداخت حق بیمه برای بیمه شده‌ای که در دو یا سه کارگاه کار می‌کند وجود دارد؟ نوشت: یک بیمه شده می‌تواند از چند کارگاه برای خود بیمه رد کند و هیچ محدودیتی نداریم و افراد آزاد هستند.

وام ازدواج، جوانان را «بدهکار بانکی» کرده است

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر ضرورت حل مشکل بیکاری جوانان گفت: وقتی نتواسته‌ایم اشتغال ایمن و پایدار برای جوانان فراهم کنیم، به گونه‌ای که جوان وقتی فارغ التحصیل شد، مطمئن باشد که در آینده پیشرفت می‌کند باید انتظار دور شدن جوانان از ازدواج را هم داشته باشیم.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بحث مسکن ارزان سال‌هاست در دولت‌ها مطرح شده است. در این مورد هم باز هم چیزی ندیده‌ایم و خروجی نداشته است. دوره‌ای مسکن مهر آمد که این مشکل را حل کند اما فقط در حد ۳ تا ۴ پروژه در کل کشور موفق بود و بقیه پروژه‌ها همگی دچار چالش شدند چراکه یا ارزان نیستند یا جای خوبی ندارند یا امکان سکونت در آنها وجود ندارد. مسکنی که قرار بود با ۹، ۱۰ میلیون تومان زوج را صاحب خانه کند، الان برخی تا ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفته‌اند که خانه را تحویل بگیرند. وقتی این امکانات در اختیار زوج‌های جوان نباشد، طبیعی است که سن ازدواج افزایش می‌یابد و آنان دچار بی‌رغبتی می‌شوند.

وجود ۱۷ متقاضی فرزندخواندگی به ازای یک کودک/شروطی که مدت انتظار را به ۵ سال می‌رساند

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در استان تهران ١٧ متقاضی فرزندخواندگی برای یک کودک وجود دارد، گفت: این در حالیست که میانگین کشوری ١٠ متقاضی برای یک کودک است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم منصوب شد
هم اکنون بخوانید

سید منتظر شبر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سامانه فرزند خواندگی به شکل پایلوت در تهران اجرا شده است، اظهارکرد: این طرح موفقیت آمیز بود اما برخی نواقص نیز وجود داشت. در حال حاضر نیز بنا داریم تا این طرح را با دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور به شکل کشوری اجرا کنیم.

معیارهای جوانان امروزی برای «ازدواج»

مدیرگروه مطالعات زنان و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر معیار جوانان برای ازدواج بر پایه «سبک» محوری است، گفت: اگرچه در گذشته ساختار ازدواج در جامعه ما سنتی و انتخاب‌ها از طریق خانواده‌ها و از پیش تعیین شده بود و با مداخلات حداکثری خانواده‌ها صورت می‌گرفت اما بروز تحولات در جامعه باعث شده اشکال ازدواج در جامعه به‌ویژه در انتخاب همسر تغییر بسیار زیادی کند و جوانان اکنون به معیارهایی همچون درک متقابل و مفاهمه اهمیت بیشتری دهند.

لیلا فلاحتی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه مطالعه تخصصی در زمینه روند تحولات ارزش‌های ساختاری و کارکردی نظام خانواده ایرانی صورت نگرفته است، اظهار کرد: موضوع مهمی که در زمینه ازدواج و خانواده در جامعه ایران مغفول مانده همین موضوع است و در واقع مشکل اصلی ما فقر اطلاعاتی دقیق درباره رویکردهای اجتماعی جامعه است.

وضعیت بارش ایران در پاییز ۹۸

رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی وضع بارش ایران را در دو ماه باقی‌مانده از تابستان و پاییز امسال پیش‌بینی کرد و از افزایش نیم تا دو درجه‌ای دما نسبت به نرمال طی سه ماه آینده خبر داد.

ایمان بابائیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بارش ایران در مرداد ماه امسال اظهارکرد: در ماه جاری به دلیل تداوم فعالیت امواج شرقی در نیمه جنوبی کشور و فاز مثبت دورپیوند دوقطبی اقیانوس هند، میانگین بارش در سواحل جنوب و جنوب شرقی کشور در محدوده نرمال تا بیش از نرمال در نوسان است.

ایجاد انضباط مالی با راه‌اندازی سامانه بودجه

مدیرکل اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به تخصیص سه‌ماهه اول و دوم بودجه شهرداری گفت: بیش از ۵۳ درصد بودجه تخصیص یافته در دو فصل اول امسال، به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی اختصاص یافته و سهم اعتبارات هزینه‌ای کمتر از ۵۰ درصد بودجه بوده است.

ابوالفضل مرادی در گفت و گو با ایسنا در تشریح اقدامات صورت گرفته برای ایجاد انضباط و شفافیت مالی در شهرداری تهران اظهارکرد: شهرداری تهران با دو معضل بزرگ در حوزه بودجه مواجه است. اول کاهش درآمدها و سختی در تحقق درآمدها و دوم انباشت هزینه‌ها و توسعه مصارف، هزینه‌ها و بدهی‌های شهرداری است. برای حل این دو معضل اساسی، باید بودجه امسال به‌گونه‌ای تدوین و اجرایی می‌شد که راه‌حل مناسب برای این موارد داشته باشد.

اجرای طرح «ZEZ»معطل ساماندهی موتورسیکلت‌ها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ساماندهی موتورسیکلت‌ها را شرط لازم برای اجرای طرح «ZEZ» (منطقه فاقد آلایندگی) در محدوده مرکزی شهر دانست.

یوسف حجت در گفت‌وگو با ایسنا در مورد سرانجام اجرای طرح «ZEZ» (منطقه فاقد آلایندگی) که قرار بود در پی اجرای موفقیت‌آمیز طرح LEZ اجرایی شود، گفت: براساس اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود بعد از اجرای موفقیت‌آمیز طرح LEZ، طرح«ZEZ» در منطقه مرکزی شهر به‌خصوص بازار اجرایی شود اما هنوز زمینه‌های اجرایی این طرح فراهم نشده است.

“دارو” به آرامش نیاز دارد / جلوی قلدری ترامپ می‌ایستیم

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ضمن تشریح مشکلات صنعت داروسازی همچنین انتقاد از حواشی ایجاد شده در حوزه دارویی کشورگفت: از آقای وزیر بهداشت خواهش می‌کنم که اعتماد نو به نقل از برنامه عملیاتی‌شان را برای حمایت از صنعت تولید داخلی دارو بگویند تا ما تمام قد در کنارشان بایستیم و اجرا کنیم. ما آماده اجرا هستیم.

ثبت نام خوداظهاری کنکوری ها آغاز شد
هم اکنون بخوانید

دکتر محمدرضا زرگرزاده با حضور در ایسنا و در گفت‌وگویی تفصیلی در واکنش به حواشی اخیر حوزه دارویی کشور با بیان اینکه ما در حوزه دارو گاهی دچار یکسری اشتباهات راهبردی می‌شویم، به بحث حمایت از تولید ملی اشاره کرد و گفت:  حقیقت امر این است که ما به عنوان تولیدکنندگان داروهای انسانی، بین امسال و سال گذشته تفاوت خاصی در سیاست‌ها، راهبردها و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های مربوط به حمایت از تولید داخلی دارو ندیده‌ایم .

ارز ۴۲۰۰ تومانی دردی از “دارو” دوا نمی‌کند

“تولید بیش از ۵۵ درصد از مواد اولیه دارویی‌ و ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور؛ حاشیه امنی را برای دارو ایجاد کرده است و اگر این چنین نبود، آسیب‌های بیشتری از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی می‌دیدیم.”

به گزارش ایسنا، این جملات بخشی از مصاحبه تفصیلی دکتر احمد شیبانی- رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران – با ایسناست و خطاب به مسوولان می‌گوید:« به عنوان مطالبه صنعت داروسازی کشور و سندیکا تاکید می‌کنم که اگر می‌خواهند صنعتی که با ۱۰۲ کارخانه، ۹۷ درصد از داروهایی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند، سرپا بماند، باید این صنعت را بروزرسانی کنند و این بروزرسانی هم هزینه دارد.»

مدیرعامل انجمن تالاسمی: داروی آهن‌زدای جدید در داروخانه‌ها موجود نیست

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران از تغییر مبنای بیمه‌ای داروی خوراکی بیماران تالاسمی انتقاد کرد و گفت: این تغییر مبنای پوشش بیمه‌ای در حالی است که داروی آهن‌زدای جدید در داروخانه‌ها موجود نیست. از طرفی هم اگر سه ماه دیگر داروی ۲۰۰۰ تومانی تولید شد، آیا باز هم‌ می‌خواهند مبنای بیمه را تغییر دهند؟

به گزارش ایسنا، یونس عرب در نشست خبری که در انجمن تالاسمی برگزار شد، با اشاره به مشکلی که اخیرا برای داروی بیماران تالاسمی ایجاد شده است،اظهارکرد: ما ماه‌ها وقت گذاشتیم و در کنار وزارت بهداشت سعی کردیم داروی بیماران تالاسمی را از داروی تزریقی به سمت داروی خوراکی سوق دهیم.

واکنش فرمانده ناجا به بدحجابی برخی سلبریتی‌ها

فرمانده ناجا تاکید کرد که برخورد پلیس با هرگونه هنجارشکنی براساس قانون انجام می‌شود.

سردار حسین اشتری در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه به نظر می‌رسد پلیس در برخورد با بدحجابی برخی از چهره‌های شناخته شده در جامعه نظیر هنرمندان و … متفاوت از دیگر شهروندان عمل می‌کند،اظهارکرد: بر اساس قانون ما با هرگونه هنجارشکنی برخورد می‌کنیم. برای ما فرقی ندارد که ناهنجاری مربوط به چه کسانی و از سوی چه کسانی انجام شده باشد چرا که ما سعی می‌کنیم قانون را بدون در نظر گرفتن جایگاه افراد اجرا کنیم.

کشف‌ شلوارهای شیشه‌ای در اداره پست

ماموران پلیس دو نفر را که قصد داشتند با جاساز مخدر شیشه در درز شلوار آن را از طریق پست قاچاق کنند، دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا، ظهر روزگذشته در پی تماس حراست اداره پست واقع در چهارراه لشگر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور دو فرد با بسته‌ای مشکوک در این اداره، عوامل کلانتری ابوسعید در محل حاضر شدند و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا طی امروز (۱۴ مرداد) به شرح زیر است: 

کشف‌ شلوارهای شیشه‌ای در اداره پست

واکنش فرمانده ناجا به بدحجابی برخی سلبریتی‌ها

واکنش پلیس به حکم صدور گواهینامه موتورسیکلت‌ برای زنان

مستمری بازنشستگی چند شغله‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا