ادامه برخورد با خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز در کردستان

به گزارش ایسنا، پس از اعلام ممنوعیت اسکان مسافران در خانه‌های اجاره‌ای شهرستان بانه در استان کردستان، حمید اسکندری ـ معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان ـ از برخورد با خانه‌های غیرمجاز اجاره‌ای در شهر سنندج خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران ورودی به استان کردستان و حفظ امنیت و آسایش آن‌ها و همچنین حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مالکان اماکن اقامتی، از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی، هتل آپارتمان‌ها و … با جدیت نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با مالکان غیرمجاز خانه‌های اجاره‌ای اقدام خواهیم کرد.
 
او از مردم درخواست کرد برای معرفی افرادی که آن‌ها را سودجو لقب داد همکاری کنند و در ادامه اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۴۵ نفر از مالکان منازل استیجاری غیرمجاز شناسایی شده‌اند و پس از احضار به اداره کل میراث فرهنگی نسبت به اخذ تعهد از آن‌ها اقدام شده است که در صورت تکرار تخلف برای پلمب، به مراجع ذیصلاح معرفی‌ می‌شوند.

اسکندری تاکید کرد: اجاره منزل و اسکان مسافر به هر نحو اعم از روزانه، هفتگی، ساعتی و… ممنوع بوده و مجوز خانه استیجاری به هیچ عنوان در شهرستان سنندج برای هیچ شخصی صادر نمی‌شود.

طبق اطلاعات موجود در سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، درحال حاضر این استان دارای بیش از ۱۰ هتل، ۲  هتل آپارتمان، ۱۰ مهمانپذیر، ۲ خانه مسافر و ۸ بومگردی است. درحالی که بیشترین تمرکز کردستان بر طبیعت و روستاگردی است اما زیرساخت اقامتی متناسب با آن از جمله نقاط ضعف این استان برشمرده شده است.

چه شوخی بگویی چه جدی همیشه عده‌ای ناراحت‌اند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا