واشنگتن باید امتیازات چشم‌گیری به تهران بدهد/ تنفر شهروندان ایرانی نسبت به آمریکا در حال افزایش است


واشنگتن باید امتیازات چشم‌گیری به تهران بدهد/ تنفر شهروندان ایرانی نسبت به آمریکا در حال افزایش است

نشنال اینترست در گزارشی به بررسی عوامل تنش‌های کنونی میان ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از نشنال اینترست، فشار حداکثری آمریکا بر ایران، باعث تضعیف برجام و بالا رفتن احتمال جنگ در خاورمیانه می‌شود. جنگی که به نفع آمریکا و متحدانش نیست.

در واقع  نگاه مقام‌های آمریکایی به ایران باید تغییر کند و آنها باید در  موضوع ایران واقع‌بینانه‌تر و با تفکر بیشتری اقدام کنند. آمریکا نمی‌تواند با تهدید و فشار بر ایران غلبه کند. کاخ سفید باید از طریق دیپلماسی به فکر منافع خود باشد. 

موافقان فشار حداکثری باید این موضوع را بدانند که ایران قبل از اتفاقات اخیر و افزایش فشار و تحریم‌ها کاملا به برجام متعهد بود. آزادی عمل در توسعه تسلیحات خود نداشت،‌ اما در شرایط فعلی به راحتی در توسعه طرح‌های نظامی خود عمل می‌کند از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام همچنین، باعث تضعیف روابط اروپا و آمریکا شده است و در واقع اروپا کماکان مایل به تداوم برجام و داشتن رابطه تجاری با ایران است.

ایران ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه ایران قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای را دارد، نپذیرفته است. از سوی دیگر در واقع کمپین فشار حداکثری به معنی تحریم است و تحریم زندگی شهروندان ایرانی را هدف قرار می‌دهد. این امر باعث می‌شود، شهروندان ایرانی احساس تنفر بیشتری نسبت به آمریکا داشته باشند و نسبت به آمریکا بی‌اعتمادتر باشند. این خشم شهروندان هم یک عامل دیگری است که می‌تواند منجر به جنگ بین ایران و آمریکا شود.

آمریکا در حال حاضر باید به فکر منافع خود در منطقه باشد. آمریکا باید بداند که خود عامل بحران کنونی و ایجا شرایط فعلی است بنابراین در صورت توافق جدید باید امتیازات چشم‌گیری به ایران بدهد.

من و اقای روحانی کنار هم و مکمل هم هستیم
هم اکنون بخوانید

از سوی دیگر آمریکا باید از جنگ با ایران اجتناب کند چرا که جنگ در واقع اصلا به نفع هیچکس نیست و در واقع ایران یک کشور قدرتمند است که جنگ با آنها برای آمریکا نگران‌کننده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا