بورس رکورد زد

به گزارش ایسنا، امروز با باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران تا ساعت ۹:۲۵ دقیقه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی روند صعودی داشت اما از این لحظه تا ساعت ۱۱ روند نزولی را در پیش گرفت در ادامه نیز با نوساناتی همراه شد و در نهایت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۸ واحد رشد کرد و در تراز ۲۵۴ هزار و ۴۵۳ واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۵۹۶ واحد رشد عدد ۶۲ هزار و ۶۱۲ را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور با ۱۴۴ واحد افزایش رقم ۲۸۲ هزار و ۹۱۶ واحدی را پشت سر گذاشت.

اما شاخص بازار اول با ۵۰۲ واحد کاهش تا عدد ۱۹۶ هزار و ۱۶۰ واحدی پایین رفت در عین حال شاخص بازار دوم با ۲۲۷۴ واحد رشد رقم ۵۱۱ هزار و ۹۹۵ واحدی را تجربه کرد.

ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادر ملو، پتروشیمی پارس و فولاد مبارکه اصفهان امروز به ترتیب ۳۲۴، ۲۴۴، ۱۶۹ و ۱۵۲ واحد تاثیر کاهشی  سعی کردند شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

اما در طرف مقابل گروه مپنا، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و داده گستر عصر نوین هر کدام به ترتیب ۲۱۴، ۲۱۳ و ۱۲۶ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز نیز گروه محصولات شیمیایی  از نظر ارزش معاملات در صدر داد و ستدها ایستاد به طوری که ۲۰۳ میلیون سهم به ارزش ۱۳۳ میلیارد تومان در ۴۶ هزار و ۴۴۴ نوبت  در این گروه مورد داد و ستد قرار گرفت.

شیمیایی‌ها امروز عمدتا شاهد نوسان قیمتی کمتر از دو درصد بودند. در رتبه دوم گروه اطلاعات و ارتباطات قرار گرفت؛ به طوری که ۹۶ میلیون سهم به ارزش ۷۸ میلیارد تومان در این گروه داد و ستد شد. در صدر این گروه نمادهای‌ وب قرار داشت که امروز بازگشایی شد و در روزهای گذشته مجمع عمومی عادی سالانه‌اش برگزار شده بود. این سهم که امروز بدون نوسان قیمت بازگشایی شد توانست در قیمت پایانی بیش از ۱۶ درصد و در قیمت آخرین معامله نزدیک به ۱۸ درصد رشد قیمت را تجربه کند و کمک فزاینده‌ای به رشد نماگر اصلی بازار داشته باشد.

پاسخگویی سامانه ۲۰۲۱ مخابرات تهران در ایام‌ تعطیل
هم اکنون بخوانید

گروه خودرو و ساخت قطعات از نظر ارزش بازار امروز در جایگاه سوم قرار گرفت؛ به طوری که با حجم معاملات ۲۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی ارزش معاملاتش به ۶۰ میلیارد تومان رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۸۵۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به دو میلیارد سهم و اوراق مالی نزدیک شد. همچنین تعداد معاملات این بازار تا رقم ۲۵۸ هزار و ۲۴۲ واحدی بالا رفت.

آیفکس نیز امروز با ۱۹ واحد رشد تراز ۳۳۹۳ واحدی را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس رقم ۹۰۷ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت. حجم معاملات این بازار تا رقم ۹۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت.

امروز در بورس تهران ۲۰۸ سهم با افزایش قیمت و ۱۳۱ سهم با کاهش قیمت روبرو شدند. در فرابورس نیز تعداد نمادهای مثبت به ۲۰۸ و تعداد نمادهای منفی به ۱۳۱ رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =

دکمه بازگشت به بالا