دستگیری ۸ تن در هنگ‌کنگ در آستانه دور تازه اعتراضات

به گزارش ایسنا، پلیس هنگ‌کنگ اظهار کرد، پس از یورش به یک ساختمان، هفت مرد و یک زن را که سن آن‌ها بین ۲۴ تا ۳۱ سال است، دستگیر کرده و از ساختمان مورد نظر سلاح و مواد ساخت بمب کشف کرده است.

این در حالی است که هنگ‌کنگ برای دور بعدی اعتراضات آماده می‌شود و کارمندان دولتی و نیروهای پزشکی و درمانی نیز در این دور از اعتراضات که امروز آغاز میشود، به معترضان خواهند پیوست. میلیون‌ها تن در هفته‌های اخیر به خیابان‌های هنگ‌کنگ آمده‌اند و این شهر را با بزرگترین بحران سیاسی آن از زمان بازگشت به حکومت چین در سال ۱۹۹۷ روبه‌رو کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اندی چان، بنیانگذار حزب ملی هنگ‌کنگ که یک حزب هوادار استقلال است و سپتامبر گذشته از فعالیت منع شد، در جمع این هشت فرد دستگیرشده قرار دارد. دستگیری او تجمع حدود ۱۰۰ معترض در اطراف یک پاسگاه پلیس را در پی داشت که خواستار آزادی او بودند.

پلیس گزارش کرده است که این هشت تن طی روند بازجویی در بازداشت قرار دارند. ساخت مواد منفجره به طور غیرقانونی می‌تواند تا ۱۴ سال حبس را برای متهمان به دنبال داشته باشد.

معترضان هنگ‌کنگی که شی جینپیگ، رییس جمهور چین را بزرگترین بحران سیاسی‌اش از سال ۲۰۱۲ روبه‌رو کرده‌اند، خواستار لغو کامل لایحه متوقف شده استرداد مظنونان به چین، براداشته شدن نام “آشوب‌گر” از معترضان، تبرئه دستگیرشدگان از اتهامات وارده و تحقیقات مستقل درباره این اعتراضات هستند.

انتهای پیام

ویدئو / ماجرای آزادی تبعه لبنانی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا