آیت‌الله سعیدی: مهمترین شاخصه فرهنگ انتظار ،شناخت امام عصر(عج) است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در کنگره در انتظار خورشید که از سوی هیئت منتظران امام زمان(عج) در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد عنوان کرد:خداوند انس و جن را برای عبادت و بندگی و رستگاری آفرید.هدف از خلقت جهان،رسیدن به شناخت و معرفت نسبت به خدای متعال است،اگر انسان نسبت به پرودگار جهان،معرفت پیدا کند رو به سوی عبادت و بندگی می آورد و تقوا پیشه می کند.باید به دنبال معرفت ناب باشیم و این شناخت به درستی حاصل شود، زیرا معرفت و شناختی که دقیق نباشد، انسان را به ورطه گمراهی و غفلت می کشاند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه رکوع و سجود بدون معرفت و شناخت خداوند،معنا و اثری ندارد، گفت: معرفت واقعی از خدای متعال موجب می شود انسان برای مطامع دنیوی در برابر دیگران سر خم نکند و اسیر دنیا و هواهای نفسانی اش نشود.

آیت الله سعیدی افزود: یکی از شاخصه های مهم در شناخت خدا، رسیدن به معرفت و شناخت نسبت به امام و پیشوای آن عصر است.

وی تصریح کرد:انسان مومن به شناخت واقعی از امام عصر(عج) می پردازد و از جایگاه و مقام واقعی امام و ولی عصر خویش، معرفت کسب می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مهم ترین شاخصه فرهنگ انتظار، معرفت و شناخت امام عصر(عج) است، اظهار کرد: سه شاخصه مهم انتظار، معرفت، محبت و عمل به دستورات ولی عصر(عج) است و انتظار امت شیعی در این سه عنصر مهم خلاصه می شود.

آیت الله سعیدی گفت: در روایات آمده است انسانی که در هر شرایطی در پیروی از امام عصر خویش ثابت قدم بماند، اجر و پاداش جهاد و شهادت در راه خدا،نصیب او خواهد شد.

مسیر همکاری‌های ایران و ایرلند از «خاوران‌نامه» می‌گذرد
هم اکنون بخوانید

وی افزود:امام حسین(ع) نیز در روایاتی می فرماید در دوران غیبت امام عصر(عج)، عده ای مرتد می شوند؛ارتداد بدتر از کفر و شرکت است و آثار بدی در جامعه دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد:مومنان در همه مصائب و سختی هایی که در دوران غیبت دچار می شوند،صبر می کنند و بر توحید و ولایت ثابت قدم می مانند.

وی اظهار کرد:امروز برخی از شبهات در باره ظهور و یا عرفان های قلابی و فرقه های نوظهور،فرهنگ انتظار را تهدید می کند،از خداوند بخواهیم ما را در برابر همه این آسیب ها و آفات مصون بدارد و در راه انتظار فرج،ثابت قدم بمانیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا