واکنش سازمان ملل به حمله به بازاری در صعده یمن

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، لیز گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن اعلام کرد، کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی در نتیجه حمله به بازاری در استان “صعدة” واقع در شمال یمن ” تحول نامساعدی از رخدادهای این کشور” به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: حمله هولناک به بازار “آل ثابت” در شهرستان “قطابر” واقع در استان صعدة منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از غیرنظامیان بی‌گناه از جمله کودکان شد. گزارش‌های اولیه مسئولان مراکز بهداشتی محلی حاکی از آن است که ۱۲۴ تن از جمله ۴ کودک در جریان این حمله کشته و ۲۶ تن دیگر از جمله ۱۴ کودک در این حادثه زخمی شده‌اند.

این مسئول سازمان ملل همچنین تصریح کرد: این حمله “تحول نامساعدی از رخدادهای یمن”‌ است، چراکه طی سه ماه اخیر تعداد قربانیان غیرنظامی در استان صعدة کاهش یافته بود. این حمله یک پس‌رفت برای تمامی اقداماتی است که همگان طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر به خاطر آن تلاش کرده بودند.

گراندی خاطرنشان کرد: پایان جنگ و کشتار غیرنظامیان در رأس مهمترین اولویت‌های سازمان ملل است و باید برای برقراری صلح در یمن هر اقدامی که لازم است، اتخاذ شود.

در همین راستا، یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت در دولت انصارالله از کشته شدن ۱۳ غیرنظامی و زخمی شدن ۲۶ تن دیگر در حمله هوایی به بازار “آل ثابت” خبر داد و جنگنده‌های ائتلاف سعودی را مسئول آن دانست.

انتهای پیام

ابراز نگرانی روسیه از آزمایش جدید بالستیکی آمریکا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا