مناسب سازی معابر موضوعی اساسی برای دسترسی آسان معلولان است

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مناسب سازی معابر گفت: برای دسترس‌پذیری معلولان باید هرچه سریعتر نسبت به مناسب‌سازی معابر اقدام شود. استان تهران در مناسب‌سازی معابر یک عقب‌ماندگی تاریخی و دیرینه دارد و باید ما شرایط حضور معلولان و جانبازان را برای حضور در ادارات و محیط‌های عمومی سهل‌تر کنیم.

وی افزود: تنها مرجع صدور پروانه‌ها پایان کار در ساختمان‌های دولتی، برج‌ها و دیگر مراکز، شهرداری است و باید یک اصلی را در نظر بگیریم که تمامی ساختمان‌های عمومی دسترسی لازم برای معلولان و جانبازان را داشته باشد.

محسنی بند پی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز باید مناسب‌سازی لازم صورت بگیرد تا افرادی که دارای محدودیت‌هایی هستند از آن استفاده کنند. آیا شهرداری تهران مواردی را دارد که پایان کار برای اینکه مناسب‌سازی صورت نگرفته است، نداده باشد؟ ما در ارزیابی‌های عملکرد جشنواره شهید رجایی ۲۵ امتیاز را منوط به ایمن‌سازی و لحاظ کردن مناسب‌سازی برای معلولان و جانبازان اختصاص داده‌ایم.

استاندار تهران تاکید کرد: متاسفانه در ۱۰ سال گذشته  ۲۷۰ هزار نفر فوتی در حوادث جاده‌ای و ۲ میلیون نفر آسیب‌دیده داشتیم بنابراین با توجه به حجم جمعیت باید اقدامات با شتاب بیشتری برای مناسب‌سازی انجام شود.
انتهای پیام

ترافیک نیمه‌سنگین در ۳ جاده شمالی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا