ما ۸۰ شرکت بزرگ صادراتی داریم، ترکیه ۱۶۰۰ تا!

به گزارش ایسنا محمدرضا مودودی در نخستین نشست مشترک “هم‌اندیشی حمایت حقوقی و قضایی از تجارت خارجی کشور” در سالن مروارید خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: باید از ظرفیت کنونی بخش خصوصی برای خنثی کردن آثار تحریم‌ها و میزان تجارت خارجی استفاده کنیم و درآمد ارزی خود را افزایش دهیم.

وی افزود: استراتژی در زمان جنگ و صلح در حوزه تجارت خارجی متفاوت است و یکی از دغدغه‌های بخش دولتی و خصوصی این است که در کارهایی که انجام می‌دهد، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد یا خیر؟

او ادامه داد: در بیست سال گذشته سهم صادرات غیرنفتی ۳ میلیارد دلار بوده که در حال حاضر به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است اما از نظر تعداد و تنوع کالایی صادرات، محدودیت داریم.

به گفته مودودی، ۱۳۰ قلم کالا بیش از ۵ میلیون دلار ارزش صادراتی دارد که مجموع ارزش آنها به ۳۷ میلیارد دلار می‌رسد و در این میان ۸۰ شرکت بزرگ صادراتی داریم که صادراتی بیش از ۵۰ میلیون دلار دارند؛ این در حالی است که ترکیه تعداد شرکت‌های بزرگ صادراتی‌اش به ۱۶۰۰ شرکت می‌رسد، بنابراین باید صادرکنندگان را حمایت کنیم تا ارتش صادراتی‌مان را توسعه دهیم.

در ادامه این نشست، جمعی از تجار و بازرگانان نمونه به بیان دغدغه‌ها و مشکلات حقوقی و قضایی در حضور مسئولان قوه قضاییه می‌پردازند.

انتهای پیام

قابلیت‌های جدید اندروید Q
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا