حمایت از بومی‌سازی صنایع مرتبط با پرورش ماهی در قفس

به گزارش ایسنا، نادر قلی ابراهیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این حوزه با حمایت از متخصصان جوان و توانمند داخلی ضمن رفع وابستگی به شرکت‌های خارجی و جلوگیری از خروج ارز، زمینه توسعه این صنعت و ایجاد اشتغال در کشور فراهم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ستاد در سال جاری عنوان کرد: طراحی، ساخت، نصب، مدیریت و بهره‌برداری از پایلوت طرح پرورش ماهی در قفس در دریا در استان‌های ساحلی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های اولویت‌دار و مصوب ستاد است و در این راستا اقدامات مناسبی برای شناسایی و هدایت شرکت‌های خلاق، فناور و دانش‌بنیان برای بومی سازی این صنعت انجام شده است.

بر اساس این گزارش، پروژه پرورش ماهی در قفس از موضوعات با اهمیت در رابطه با امنیت غذایی کشور، تامین پروتئین، رفع وابستگی به کشورهای خارجی و اشتغالزایی در مناطق محروم درچارچوب اقتصاد مقاومتی و نگاه به توسعه درون‌زا است و امید است با بومی‌سازی این صنعت، علاوه بر تحقق اهداف اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه کشور، زمینه تقویت اقتصاد دانش بنیان در کشور نیز فراهم شود.

به تازگی نیز با حضور دبیر ستاد آب،  محیط زیست، خشکسالی و فرسایش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تست نخستین مدل آزمایشگاهی قفس پرورش ماهی بومی‌سازی شده کشور رونمایی شد.

متخصصان جوان کشور در یکی از شرکتهای دانش‌بنیان پس از قریب به چهار  سال تحقیق،  مطالعه و بازدیدهای میدانی موفق به انجام مراحل طراحی و تست نخستین مدل آزمایشگاهی قفس پرورش ماهی بر اساس استانداردهای معتبر بین‌المللی شدند. ظرفیت قفس در مقیاس صنعتی ۱۲۵ تن است که تست انجام شده با مقیاس ۱ به ۱۰ انجام شد. طبق اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌ها، در گام‌های بعدی اقدامات مربوط به راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی در قفس در مقیاس صنعتی از جمله انتخاب سایت، مطالعات محیطی، طراحی قفس، تامین و ساخت قطعات مورد نیاز مزارع پرورش ماهی، نصب، به آب‌اندازی و مدیریت کشت انجام خواهد شد. 

ساخت پوشش‌های فوق مقاوم با کاربرد در صنایع از سوی محققان
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا