بازار اجناس بنجل و قاچاق تا فاسد و تقلبی…

تورج سلطنت‌پوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری ایسنا تصریح کرده است، برخی از دستفروشان استان محصولات قاچاقی و تقلبی را عرضه کرده و البته به همین دلیل تحت کنترل شهرداری ساماندهی شده‌اند و با افزایش عوارض مکلف به خودداری از عرضه این نوع محصولات شده اند.

و البته اضافه کرده که آنان برخی از دستفروشان که محصولات داخلی می‌فروشند را با عوارض کم تشویق به ایجاد کسب و کار با فروش کالای ایرانی کرده اند.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سنندج تاکید می کند که دستفروشی یک فعالیت صنفی نیست بلکه فعالیتی کاذب اقتصادی است که باید افراد دستفروش در این زمینه توانمند شده و وارد بدنه اقتصاد رسمی شوند.

سلطنت‌پوری با اشاره به اینکه مصوب شده که بازاری برای دستفروشان تجهیز شود، افزود: مشخص شدن حجم بازار رسمی، بررسی محصولات قاچاقی، نظارت دستگاه‌های مرتبط از جمله بهداشت و نیروی‌انتظامی و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی دستفروشان از مزایای ایجاد این بازار است.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی بازار دستفروشان، رفت و آمد دستگاه‌ها بیشتر شده و محصولات قاچاقی و بدون کیفیت مشخص خواهد شد.

این مسئول در شهرداری سنندج تصریح کرد: دستفروشان، معابر عمومی که متعلق به کل مردم است را تصرف کرده و برخی محصولات قاچاق و بدون کیفیت عرضه می‌کنند اما در بازار رسمی اینگونه مشکلات پیش نمی‌آید چرا که افراد دستفروش دارای کارت شناسایی هستند و مدیر بازار متعهد به پاسخگویی شکایت بازدیدکنندگان در بازار است.

سلطنت‌پوری بیان کرد: مدیریت شهری تنها مرتبط با شهرداری نیست و باید در راستای راه اندازی بازار رسمی تمام دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ادارات پشتیبانی، برای اشتغال جوانان استان گام برداسته شود تا بتوان خدمات بازار را به صورت موفق ارائه داد.

کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار خارجی در جنوب تهران
هم اکنون بخوانید

وی به شهروندان توصیه کرد از دستفروشان کنار خیابان خریداری نکنند چرا که افراد خریدار از نظر بهداشتی و نوع کیفیت محصولات آگاهی ندارند و در صورت تقلبی بودن ممکن است سلامتی خانواده ها را به خطر بیندازد.

او گفته، ارزانی اجناس موجب شده که شهروندان از دستفروشان خریداری کنند اما باید گفت هر ارزانی بی دلیل نیست و  افراد باید در هنگام خرید به جنس و کیفیت مورد نظر توجه و آگاهی داشته باشند.

سلطنت‌پوری با اشاره به فاسد بودن مواد خوراکی برخی از دستفروشان در سطح شهر، گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی موجود باعث شده که افراد به دلیل اختلاف قیمت‌ ناچیز، غافل از زمان تولید جنس مورد نظر را خریداری کنند و با توجه به اینکه دستفروشان همیشه جایگاه ثابتی ندارند افراد نمی‌توانند محصول بی‌کیفیت و تقلبی را بازگردانند.

وی با اشاره به تقلبی بودن مواد آرایشی برخی از دستفروشان، یادآور شد: چون دستفروش مواد آرایشی قابل شناسایی نیست نظارت و پیگیرهای لازم بر مواد آرایشی عرضه شده انجام نشده و متاسفانه همچنان برخی از این مواد تقلبی و قاچاقی عرضه می‌شود.

وی افزود: برخی از شهروندان برای زیبا شدن سطح شهر مخالف سد معبر شدن دستفروشان در سطح شهر هستند و زمانی که شهرداری برای جمع آوری دستفروشان اقدام می‌کند متاسفانه با برخورد نامناسب، تصویر برداری و مطرح کردن در دنیای مجازی و با مردم مواجه می‌شوند.

او در عین حال گفته، متاسفانه شهروندان سنندجی خواسته دقیق خود را نمی‌دانند که باید چکار کرد و در این خصوص شهرداری بلاتکیف مانده است که آیا مردم موافق یا مخالف ورود دستفروشان در سطح شهر هستند یا نه.

از ممنوعیت بلاگر معلمی به بهانه حریم خصوصی دانش آموزان تا نمایش چهره محصل ها در مراسمات سیاسی
هم اکنون بخوانید

سلطنت‌پوری عنوان کرد: در این راستا شهرداری طرحی را پیشنهاد کرده به نام ساماندهی دستفروشان که در قالب بازاری قرار بگیرند و آنان در قالب شب بازار از ساعت ۲۱ الی ۲ بامداد بتوانند اجناس خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی ذکر کرد: در صورت تمایل، دستفروشان می‌توانند در چند نقطه از شهر به صورت روز بازار از جمله شهرک بهاران، فیض آباد و پارک کودک خدمات ارائه بدهند و در واقع هدف اصلی از راه اندازی این بازار در این مناطق کاهش تردد مردم به مرکز شهر و ایجاد رونق در این مناطق است.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سنندج، با اشاره به تصویب راه اندازی شب بازاری در سنندج، خاطرنشان کرد: تاکنون چندین بار زمان برگزاری به ما اعلام شده اما متاسفانه این طرح توسط برخی از دستگاه ها پشتیبانی نشده و در حال حاضر شهرداری منتظر زمان ابلاغی برای برگزاری این بازار در شب است.

سلطنت‌پوری عنوان کرد: امیدواریم با همکاری شهروندان در سطح شهر بتوانیم بازار رسمی دستفروشان را در سنندج راه اندازی کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا