تلویزیون اسرائیل: عربستان با نزدیکی به تل آویو به دنبال تغییر وجهه خویش است

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این گزارش تحت عنوان “تحول عربستان از جهاد به دوستی با یهودیان و اسرائیل” اعلام کرد: دو دهه قبل عربستان حامی تمامی تکفیری‌هایی بود که از طریق بن لادن و گروه تروریستی داعش به جهان صادر شد و طی چند سال عربستان وجهه خود را تغییر داد. عربستان به اسرائیل نزدیک شده و می‌توان این تغییر را در جنبه‌های دینی نیز احساس کرد.

در همین راستا، تسفی یحزقیلی، تحلیلگر امور عربی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این گزارش اعلام کرد: عربستان در مقابل چشمانمان تغییر می‌کند و شاید تغییرات عمیق‌تر داخلی در این کشور بسته، بیانگر  رویکرد جدیدی باشد که محمد بن سلمان، ولیعهد جدید  و رهبر جوان آن را دنبال می‌کند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این گزارش اعلام کرد: محمد بن سلمان پس از آنکه تصمیم گرفت روزنامه نگار غیر محبوب خود(جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی) را از میان بردارد در آستانه سقوط قرار داشت، اما فهمید اگر می‌خواهد باقی بماند و رهبری کشورهای عربی را برعهده داشته باشد باید با دنیای خارج ارتباط داشته باشد و هر آنچه که درباره اسرائیل، فلسطینیان و نیز ایران به عنوان تهدید بزرگتر در اختیار دارد را بیرون بریزد.

بر اساس گزارش این شبکه عبری‌زبان، یکی از تغییرات بزرگی که امروزه در عربستان اتفاق می‌افتد بحث جدید درخصوص یهود و اسرائیل است.

یحرقیلی در گزارش خود اعلام کرد: ما امروزه می‌توانیم تحولاتی را در شریعت و قوانین اسلامی برای تغییر روح اسلامی که از مکه می‌وزد بینیم. گاه باید چشم‌ها را بست و باور کرد که آنها در عربستان اینگونه سخن می‌گویند. آنها میانه‌رو تر از فلسطینیان از جمله محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و قطعا بیشتر از جنبش حماس شده‌اند.

حمله بامدادی انصارالله یمن به پایگاه هوایی عربستان
هم اکنون بخوانید

این تحلیلگر اسرائیلی در پایان گزارش مدعی شد: اسرائیل در حال حاضر نزد خاندان سلطنتی عربستان نه تنها دشمن و مشکل نیست بلکه راه حل مشکل است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا