ارزش تولید مواد اولیه در داخل کمتر از ساقط کردن پهپاد آمریکایی نیست

به گزارش ایسنا، فرشاد مقیمی امروز در همایش بزرگداشت صنعت و معدن در کرمان با اشاره به اینکه یکی از مسائل اصلی در تولید، تامین مالی است، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم وضعیت تولید را در سطح سال ۹۶ حفظ کنیم، به دو تا سه برابر عدد مصوب شده برای امسال به سرمایه در گردش نیاز داریم و حتی رشد ۴۱ درصدی در دو ماهه اول امسال در پرداخت تسهیلات پاسخگوی فضا و نیاز تولیدی کشور نبوده است.

وی افزود: برآورد تسهیلات موردنیاز ارزی و ریالی را به بانک مرکزی ارائه کرده ایم اما مشکلاتی در این فضا وجود دارد و ما پیگیر هستیم.

مقیمی با اشاره به توجه به صنایعی که در نوک پیکان تحریم ها قرار گرفته اند، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از مسائلی که گلایه فعالان اقتصادی استان کرمان بود، حل شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سیاست ما بر جلوگیری از واردات کالاهایی است که تولید آن در کشور وجود دارد و به عنوان مثال بعد از حضور در کرمان، جلوی واردات رینگ آلومینیومی در کشور گرفته شده و جلوی تامین ارز ثبت سفارش های گذشته نیز با هماهنگی گرفته شده است.

مقیمی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین موضوعات امروز که در کشور با جدیت دنبال می شود، موضوع جلوگیری از واردات کالاهای دارای تولید داخل بوده که در همین راستا نیز همه ناهمواری های سر راه و فشارها را نیز تحمل خواهیم کرد: از سوی دیگر باید کالاهای داخلی را به عرصه نمایش گذاشت تا مردم با آنها شوند که در همین راستا اولین و بزرگ ترین نمایشگاه صنعتی کشور که نیازمندی ها را به نمایش گذاشت، در تهران برگزار کردیم و اعتماد نو به نقل از برنامه برگزاری این گونه نمایشگاه ها را در استان های کشور در دستور کار قرار داده ایم.

اقتصاد کشورهای منطقه در بحران
هم اکنون بخوانید

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه نیازهای ۲۱۰ واحد صنعتی کشور را به نمایش گذاشتیم و یکی از اتفاقات مهم این نمایشگاه، برقراری رابطه بین نیاز و توانمندی ها بود و اگر بخواهیم مسائل را حل کنیم، ۶۰ درصد کار به این برمی گردد که مسئله را خوب شناسایی کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار کرد: در صنعت قطعه سازی ۳۵ قطعه که در این کشور نیاز به یک ریال سرمایه گذاری نداشت، شناسایی و قرارداد بین تامین کننده و متقاضی بستیم که همین مسئله ۸۰ میلیون یورو کاهش ارزبری را به دنبال داشت.

مقیمی با اشاره به آرامش به وجود آمده در بازار پتروشیمی در زمینه فعالیت وزارت صمت گفت: در حوزه مواد اولیه این الگو را که امروز در برخی محصولات پتروشیمی به صورت پایلوت اجرا کردیم، در همه محصولاتی که در بورس عرضه می شود، تعمیم خواهیم داد تا تولیدگران با آرامش به مواد اولیه داخلی دست پیدا کنند.

وی در ادامه درباره تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: حدود ۹۰۰ میلیارد تومان به بانک ها سپرده شده و ۹۰۰ میلیارد نیز صندوق توسعه ملی دارد و فعالیت آغاز شده و یارانه ای که باید بابت این تسهیلات پرداخت شود، به بانک ها به صورت کامل پرداخت شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صمت به تنهایی متولی اصلی تولید نیست، بلکه بانک ها، ادارات مالیاتی، بیمه ها و … باید دست به دست هم داده و در کنار نهضت ساخت داخل که پرچمدار آن هستیم، همدلی و نهضت همکاری ملی در زمینه رونق تولید شکل بگیرد.

از سلطان شکر و سکه به سلطان سیمان رسیدیم!؟
هم اکنون بخوانید

مقیمی با بیان اینکه حدود ۴۰ مورد از موانع تولید احصاء شده و در شورای هماهنگی اقتصادی دولت در حال طی مسیر است تصریح کرد: یکی از مواردی که در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید دنبال می کنیم، شناسایی و ارائه راهکار است که باید حتما در کنار مشکلات راهکارها را ارائه بدهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا