فایننشال تایمز: خصومت‌ها علیه آوارگان سوری در لبنان تشدید شده است

به گزارش ایسنا،‌ در این گزارش آمده است، کشورهای غربی به دلیل هراس از سرازیر شدن موج جدید مهاجرانی که اروپا در سال ۲۰۱۵ شاهد آن بود، میلیاردها دلار به آوارگان سوری در کشورهای همسایه و داخل سوریه کمک کرده‌اند. با این وجود و با ورود جنگ سوریه به نهمین سال خود، کشورهای همسایه به ویژه لبنان از فشارها و بحران‌هایی که حضور تعداد زیادی از آوارگان سوری در زمینه آموزش، بهداشت و زیرساخت‌ها موجب آن شده‌ است، شکایت می‌کنند.

این روزنامه نوشت، سیاست‌مداران راست‌گرای لبنان حضور آوارگان سوری را دلیل بحران اقتصادی می‌دانند و در این راستا، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان گفته است: هیچ توجیهی برای باقی ماندن سوری‌ها در لبنان وجود ندارد. زیرا این کشور برای نگه داشتن سوری‌ها در لبنان، با توطئه‌ای روبرو است. حزب باسیل هم پلاکاردهایی در دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود: “سوریه ایمن شده و ما بیش از این نمی‌توانیم تحمل کنیم”.

فایننشال تایمز نوشت، گروه‌های حقوق بشری این مطالبات را رد می‌کنند و می‌گویند، بازداشت اجباری همچنان گسترش دارد و سوری‌ها در صورت بازگشت به کشورشان با خدمت سربازی اجباری روبرو می‌شوند. همچنین منتقدان وزیر خارجه لبنان می‌گویند، وزیر دلیل ناکامی دولت در رفع بیکاری و ارزانی را آوارگان سوری می‌داند. سوری‌ها در لبنان سپر بلا شده‌اند.

روزنامه مذکور در ادامه نوشت، سوری‌های فقیر که در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند، آسیب‌پذیرتر هستند، زیرا دولت لبنان حکم تخریب منازل بدون مجوز آوارگان را صادر کرده است و نیروهای امنیتی هم کسانی که بدون مجوز ساکن هستند، بازداشت می‌کنند. با این وجود دریافت مجوز دشوار است، ۸۰ درصد سوری‌ها این مجوز را دریافت نکرده‌اند و تعداد زیادی از آنها در معرض بازگشت اجباری به سوریه قرار دارند.

روی کارآمدن با بنت با حداقل مشروعیت/ تلاش تل‌آویو برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران/ بلاتکلیفی در آشتی ملی/ فرار اسرای فلسطین از زندان جلبوع
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا