در ادامه محکومیت‌های جهانی تخریب منازل فلسطینیان بالاخره صدای عربستان هم درآمد

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، دولت ریاض در این بیانیه خواستار توقف فوری این حملات و تنش‌ها شد که موجودیت فلسطین را مورد هدف قرار داده و به دنبال کوچ اجباری اهالی قدس، تلاش برای تغییر ماهیت قانونی این شهر و بافت جمعیتی آن است.

کابینه عربستان از جامعه بین‌الملل نیز خواست این حملات و تنش‌ها را که موجودیت فلسطین را نشانه گرفته است، متوقف سازد.

مسئولان فلسطینی می‌گویند، اکثر منازلی که تخریب شده در مناطق تحت کنترل مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین بر اساس توافق‌نامه اسلو بوده است.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: محمود عباس، رئیس این تشکیلات خواستار برگزاری نشست فوری رهبران فلسطین در روز پنجشنبه شد. این نشست برای مقابله با چالش‌های مداوم ایجاد شده توسط اسرائیل در همه سطوح چه در ارتباط با توقیف اموال فلسطینیان یا ادامه شهرک‌سازی‌ها و دست آخر تخریب منازل فلسطینیان است که آخرین آن اخیرا در صور باهر رخ داد.

وی افزود: عباس برای اتخاذ تصمیمات مهم در واکنش به همه این چالش‌ها خواستار برگزاری این نشست شده است.

ابوردینه در ادامه گفت: این نشست چند بعدی بوده و اقدامات اسرائیل، چالش‌های آمریکا، تلاش این کشور برای حمایت از اقدامات اسرائیل و تحمیل اقداماتی که با حقوق فلسطینیان مغایرت دارد، بررسی می‌کند.

اسرائیل مدعی است منازل تخریب شده نزدیک دیوار حائل قرار داشته و تهدیدی امنیتی را ایجاد می‌کنند و این رژیم عملیات تخریب را پس از حکم دادگاه عالی اسرائیل انجام داده است. این رژیم اوایل قرن ۲۱ به دنبال انتفاضه دوم مردم فلسطین برای ممانعت از حملات آنها به اراضی اشغالی یک دیوار حائل ایجاد کرد که کرانه باختری را از قدس اشغالی جدا می کند؛ دیواری که فلسطینیان آن را نماد اشغالگری رژیم صهیونیستی می‌دانند.

تکذیب میانجی‌گری تونس میان تهران ـ‌ ریاض از سوی سخنگوی وزارت خارجه
هم اکنون بخوانید

 دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی نیز اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های اولیه، در پی تخریب ۱۲ منزل مسکونی فلسطینی توسط اسرائیل ۲۴ تن آواره شدند که ۱۴ تن از آنها کودک هستند و بیش از ۳۰۰ تن نیز تحت تاثیر این عملیات قرار گرفته‌اند.

همچنین وزارت خارجه روسیه این اقدام اسرائیل را محکوم و آن را مغایر با قوانین بین‌المللی دانست که چشم‌انداز حل و فصل بر اساس راهکار تشکیل دو کشور را تضعیف می‌کند. مسکو از اسرائیل خواست از این تصمیم خود منصرف شده و در آینده از اقدامات ویرانگرانه این چنینی امتناع کند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز با صدور بیانیه‌ای اقدامات جنایتکارانه اسرائیل از جمله تخریب منازل فلسطینیان را محکوم و اعلام کرد، جنایت‌های دشمن صهیونیستی کافی است تا مردم بر اساس اصل “آنچه که با زور گرفته شده، تنها با زور پس گرفته می‌شود”، عمل کرده و بر اساس مسؤولیت‌پذیری و نیز شناخت دشمن حقیقی رفتار کنند.

در این بیانیه بار دیگر بر موضع ثابت ملت یمن در قبال مسئله فلسطین با وجود ادامه حملات تاکید شده و آمده است: دلیل اصلی حمله به یمن حمایت این کشور از فلسطین، مسئولیت‌پذیری آن در قبال مسائل عربی و اسلامی و مخالفت با سلطه آمریکا بر این منطقه است. آنچه که در فلسطین رخ می‌دهد، رسوایی نظام‌های خائن، مزدور و جنایتکار است که مدعی حمایت از ناسیونالیسم عربی و اسلام بوده و در عین حال به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

در این بیانیه آمده است: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، کشتار و ویران‌گری این رژیم تنها با تبانی با برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و عربی صورت می‌گیرد.

گانتس مامور تشکیل کابینه اسرائیل شد
هم اکنون بخوانید

دفتر سیاسی انصارالله در این بیانیه از ملت‌های عربی و مسلمانان خواست به این نظام‌ها تکیه نکرده و برای اتخاذ مواضع قوی‌تر در قبال جنایت‌های مکرر اسرائیل در حق مردم فلسطین دست به یک اقدام مردمی بزنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا