دومین دعوت ضیافت شام دونالد ترامپ اینبار برای نخست‌وزیر استرالیا

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، کاخ سفید در بیانیه‌ای اخیر آورده است: “این دیدار، دوستی نزدیک و تاریخ مشترک دو کشور را جشن خواهد گرفت و تاییدی بر چشم‌انداز مشترک ما برای رفاه، امنیت و صلح جهانی خواهد بود”.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا به همراه همسرش، بیستم ماه سپتامبر از کاخ سفید دیدن خواهند کرد. این دومین بار است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از یک رهبر خارجی برای ضیافت رسمی شام دعوت می‌کند؛ مراسمی که معمولا برای هم‌پیمانان نزدیک صورت می‌گیرد. اولین ضیافت رسمی، ماه مارس سال پیش برای رئیس‌جمهور فرانسه برگزار شده بود.

موریسون همانند ترامپ، کمپینی پوپولیستی در حزب محافظه‌کار به راه انداخت و طی یک پیروزی معجزه‌آسا در انتخابات ماه مه، توانست برای سه سال به عنوان نخست‌وزیر استرالیا منصوب شود؛ پیش‌بینی‌های قبل انتخاباتی حاکی از شکست ائتلاف او در کسب اکثریت نمایندگان استرالیا بود.

ماه پیش، طی اجلاس سران گروه ۲۰ که در ژاپن برگزار شد، این دو رهبر طی یک شام کاری با یکدیگر دیدار کردند و ترامپ به روابط طولانی مدت دو کشور اشاره‌ داشت.

به نظر می‌آید که یکی از موضوعات کلیدی که بین دو رهبر به بحث گذاشته خواهد شد، مسئله تجارت باشد. نیویورک‌تایمز در ماه ژوئن گزارش داده بود که دونالد ترامپ قصد اعمال تعرفه بر کالاهای استرالیایی را داشته که با مخالفت شدید مقامات نظامی و دیپلماتیک مواجه شده بود.

ضیافت‌های رسمی شام در آمریکا، بیش از دیدارهای عادی، پر ریخت و پاش‌تر و باشکوه‌تر برگزار می‌شوند. طی این دیدارها معمولا ضیافت شامی با حضور دیگر قانون‌گذاران و مهمانان همراه بلندپایه برگزار می‌شود و برای بزرگداشت روابط آمریکا و کشور مهمان، گاها جشن‌هایی دیگر نیز شامل این دیدارها می‌شود.

وقتی "قلم‌های استیضاح" توزیع شدند
هم اکنون بخوانید

در اولین دیدار مشابه که سال پیش صورت گرفته بود، ترامپ و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، طی تور خصوصی‌شان از خانه جورج واشنگتن دیدن کرده بودند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا