جاسمی: وضعیت معیشت رزمندگان و ایثارگران نگران کننده شکننده است

به گزارش ایسنا، قاسم جاسمی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه) مجلس در سوال از وزیر دفاع در خصوص علت عدم ارائه خدمات حمایتی به ایثارگران از جمله خدمات بیمه‌های درمانی، بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی و همچنین خدمات تسهیلات بانکی و مالی و مستمری گفت: در شرایط فعلی وضعیت دفاعی، موشکی، سپر دفاعی و سلاح‌های هجومی ما آنچنان پیشرفته است که زبان زد خاص و عام بوده و همه اذعان دارند موشک‌های ما بسیار دقیق و نقطه زن است. اما برای ما علاوه بر این موضوعات بحث معیشت و منزلت نیروهای مسلح اهمیت دارد که معیشت و شرایط رزمندگان و ایثارگران و نیروهای مسلح نه تنها رضایتبخش نیست که نگران کننده و شکننده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره موضوع معیشت و منزلت نیروهای مسلح گفت: طبق قانون باید رزمندگان حداقل یک میلیون تومان حقوق دریافت کنند که این میزان ماهانه ۶۰۰ هزار تومان است. وضعیت مسکن آنها هم مشخص بوده، سوال این است که تا کنون چند واحد مسکونی و زمین در اختیار آنها گذاشته‌اید؟

نماینده کرمانشاه تاکید کرد: یک درصد از حقوق‌های نجومی در ادارات و وزارتخانه‌ها را کم کنید و به رزمندگان و ایثارگران بدهید که در حال له شدن هستند. چرا بعد از گذشت ۳۱ سال از پایان جنگ به آنها صدقه سری می‌دهید؟ اگر یک نفر از این افراد در خارج از کشور جنگ می‌کرد او را پرستش می‌کردند اما ما به آنها مستمری می‌دهیم. اینها قهرمانان ملی هستند که اکنون به دست فراموشی سپرده شده‌اند. رزمندگان هیچ امکاناتی همچون دفترچه بیمه ندارند. مگر دادن دفترچه بیمه کار سختی است؟

مشکلات بیماران ضایعه نخاعی در تامین لوازم بهداشتی/ نباید بابت دست و پای مصنوعی از فرد معلول پول گرفته شود
هم اکنون بخوانید

جاسمی ادامه داد: رزمندگان معسری هستند که همسرشان مجبور است در بیمارستان کلفتی کرده و لباس بشوید. آنگاه این را شغل حساب کرده و کمک معیشتی آن رزمنده را قطع می‌کنند. آن هم در شرایطی که طبق قانون نیروهای مسلح باید حقوق آنها ۲۰ درصد از تمام وزارتخانه‌ها بیشتر باشد که اکنون چنین وضعیتی نیست چون حقوق بگیران نجومی اجازه نمی‌دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا