کمیته برنامه‌ریزی فقط برای توزیع و تقسیم اعتبارات نیست


کمیته اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی فقط برای توزیع و تقسیم اعتبارات نیست

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه کمیته اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی اظهار داشت: کمیته اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی فقط برای توزیع و تقسیم اعتبارات نیست بلکه باید با اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی صحیح و اصولی و ترسیم نقشه راه بیشترین بهره وری را داشت و با تدبیر درست و کار جهادی میتوان تا چندین برابر بهره وری را افزایش داد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه کمیته اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی آستارا در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: امسال نیز اعتبارات دولتی با لحاظ شاخص جمعیت تصویب شده و امیدواریم در سال های آینده شاخص جمعیت شناور، موقعیت گردشگری و مرزی آستارا نیز مد نظر قرار بگیرد زیرا توزیع اعتبار بر اساس میزان جمعیت در شهرستان آستارا پاسخگوی نیاز های این شهرستان نیست به دلیل اینکه آستارا یک شهرستان گردشگر پذیر است که سالانه پذیرای بیش از  ۶میلیون  گردشگر داخلی و خارجی می باشد و نباید بر اساس جمعیت ثابت به آن نگاه شود، بلکه جمعیت شناور آن هم در اختصاص اعتبارات لحاظ گردد.

فرماندار آستارا از تصویب ۱۸۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال اعتبار برای تکمیل ۱۲۱ طرح این شهرستان در سال جاری خبر دادو افزود: این اعتبار از محل منابع مختلف استانی در نظر گرفته شده است همچنین در سفر رئیس جمهوری به استان گیلان نیز ۶۳۰ میلیارد ریال برای طرح های آب و فاضلاب آستارا اختصاص یافته است.

حسن رستم زاداضافه کرد: اعتبارات تخصیصی به آستارا نسبت به سال گذشته ۷/۸ درصد افزایش داشته است.

سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران
هم اکنون بخوانید

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه ۱۸۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال به این شهرستان تخصیص پیدا کرده است،افزود: از این اعتبار تخصیصی ۴۹ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی است.

وی تصریح کرد: از اعتبار تخصیص یافته به شهرستان آستارا چهارمیلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال از محل منابع سه درصدی نفت و گاز و ۱۳۱ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال از محل جزء ۱۴ است.

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا خاطرنشان کرد: از اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه ها،مدیران باید با فکر و تدبیر و مدیریت جهادی از اعتبار اختصاص یافته بهره برداری  لازم را در حوزه خود ببرند.

رستم زاد از درنظرگرفتن یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستانی به مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: حدود ۲ میلیارد تومان هم از محل اعتبارت استانی برای این مجتمع در نظر گرفته شده است.

فرماندار بندر آستارا به سال رونق تولید اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه ها در حوزه خود نقشه راهی اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی نموده و برای اشتغالزایی  نیز اعتماد نو به نقل از برنامه های لازم را برای اجرا داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه ها باید از عمل کردن جزیره ای و بخشی بپرهیزند،یادآور شد: تدبیر استاندار وقت و مسئولین مرتبط در اجرای تعریض محور آستارا – اردبیل و همچنین تنظیم و ابلاغ شیوه نامه ساماندهی رودخانه ها و تالاب های استان گیلان باعث صرفه جویی چند صد میلیارد تومانی در اعتبارات شد که این نتیجه جزیره ای و بخشی عمل نکردن است  که دستگاه های اجرایی در شهرستان آستارا هم باید با هم تعامل و هم افزایی خوبی داشته تا  خدمات دهی  به مردم سریعترو با کیفیت مطلوب باشد.

مرکز تولید کیت غربالگری نوزادان افتتاح می‌شود
هم اکنون بخوانید

وی خطاب به مدیران شهرستان در رابطه با گام دوم انقلاب و مدیرت جهادی افزود: مدیریّت جهادی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم »، عامل عزّت و پیشرفت ایران در همه عرصه ها است به رغم همه  این مشکلات طاقت فرسا، جمهوری اسلامی ایران روز به روز گامهای بلندتر و استوارتری به جلو برمی دارد.

وی یادآور شد: این چهل سال شاهد جهاد های بزرگ و و افتخارات درخشان و پیشرفت های شگفت آور در ایران اسلامی است  و عظمت پیشرفت های چهل ساله ملت ایران آنگاه به درستی دیده می شود که این مدت با مدت های مشابه در انقلاب های بزرگی چون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریت های جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل (( ما می توانیم)) که امام بزرگواربه همه ما آموخت که ایران به عزت و پیشرفت در همه عرصه ها برسانید.

رستم زاد در پایان از مسئولان کشوری خواست به بندر آستارا به  بدلیل وجود مرز،بندر، راه آهن، گمرک، راه ارتباطی بین اروپا و همسایگان شمالی و همچنین قرار گرفتن در کریدور شمال، جنوب و متصل کننده هند و آفریقا به کشور های حوزه قفقاز نگاه ویژه شود و در توزیع  اعتبارات جمعیت شناور و مرزی بودن شهرستان را نیز لحاظ نمایند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا