ظریف اهدافش را از سفر به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی تشریح کرد

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در پایان سفر ۶ روزه خود به نیویورک و پیش از ترک آمریکا در جمع پایگاه خبریان ایرانی به تشریح اهداف سفر خود به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی پرداخت.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه هدف اصلی سفر وی به کاراکاس شرکت در اجلاس وزرای خارجه جنبش نم است خاطرنشان کرد: این اجلاس در پایان دوره ریاست ونزوئلا و جنبش غیر متعهدها برگزارمی‌شود. در جریان این سفر ضمن شرکت در اجلاس مذکور، با مقامات ونزوئلا نیز در مورد همکاری‌های دو کشور و اینکه ایران چگونه می‌تواند به این کشور برای بازگرداندن آرامش کمک کند، رایزنی و گفت‌وگو می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ایران همکاری‌های سیاسی و اقتصادی خوبی نیز با نیکاراگوئه و بولیوی دارد ادامه داد: ما دوستان خوبی در آمریکای جنوبی و لاتین داریم. آن‌ها در سال‌های گذشته شرکای سیاسی و اقتصادی ما بودند و اکنون نیز همین ارتباطات برقرار است.

ظریف با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی را در بولیوی در حال اجرا داریم که به نفع مردم این کشور نیز هست گفت: در جریان سفر به بولیوی و نیکاراگوئه با روسای جمهور و وزیران خارجه این دو کشور نیز در ارتباط با گسترش همکاری‌ها رایزنی و صحبت می‌کنیم.

ظریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود باپایگاه خبریان ایرانی مستقر در نیویورک خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا در تلاش است که بار دیگر سیاست “مونرو” را در قاره آمریکا بازآفرینی کند و بر مداخلات خود در آمریکای لاتین اضافه کند. در چنین شرایطی لازم است که مجموعه‌ای هماهنگ از کشورهای مستقل در برابر این سیاست‌های آمریکا مقاومت کند.

صوفی:اصلاح قانون انتخابات یک دغدغه سیاسی است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا