یک مقام اسرائیلی رهبر حزب کارگر انگلیس را به یهودستیزی متهم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس را به یهودستیزی متهم کرد. ممکن است که اظهارات این مقام صهیونیستی بحث و جدل درباره این حزب مخالف را که با اتهامات یهودی ستیزی مواجه است، بیشتر کند.

اعتماد نو به نقل از برنامه پانورامای بی‌بی‌سی هفته گذشته اعلام کرد که دفتر کوربین وارد یک روند کیفری مستقل در داخل حزب کارگر شده و هدف از آن پایان دادن به رفتارهای یهودستیزی است. حزب کارگر به عنوان بزرگترین حزب اپوزیسیون انگلیس این مسأله را تکذیب کرده است.

این در حالی است که دولت نتانیاهو نسبت به آشکار کردن خشم خود از کوربین بسیار احتیاط می‌کند و دستیاران نتانیاهو می‌گویند که دلیل این احتیاط به خاطر ترس از شکل گیری تصور مداخله دولت وی در امور داخلی انگلیس است.

با این وجود دو مقام صهیونیستی سه‌شنبه سکوت خود را در قبال خبر منتشر شده در اعتماد نو به نقل از برنامه پانورامای بی‌بی‌سی شکستند.

در همین راستا، زئیف الکین، عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل اظهار کرد: قطعا برای انگلیسی‌ها درباره کسی که انتخاب خواهند کرد، تصمیم نمی‌گیریم اما باید موضعمان را ثابت کنیم. من معتقدم که کوربین بیش از یکی دو بار خودش را ثابت کرده است، او شخصیتی است که از دولت اسرائیل و ملت یهود متنفر است.

تزیپی هوتوولی، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم در این باره به شبکه ۱۳ این رژیم گفت: قطعا این مسأله را بسیار خطرناک می‌دانیم.

تحریم ۶۱ نفر از مقام‌های دولت کانادا توسط روسیه
هم اکنون بخوانید

وی افزود: شکی در این نیست که حزب کارگر در سایه وجود کوربین یک مشکل بسیار بزرگ در مقابل روابط خارجی اسرائیل به شمار می‌رود.

این درحالی است که دفتر نتانیاهو تا بدین لحظه هیچ واکنشی نسبت به اظهارات این دو مقام صهیونیستی و اینکه آیا اظهارات آنها بیانگر دیدگاه دولت این رژیم است یا خیر؟ نشان نداده است.

کوربین نیز بارها اتهامات مطرح شده علیه خود درباره یهودی ستیزی را تکذیب کرده است؛ اتهاماتی که بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس و رقیب کوربین برای تصدی پست  نخست وزیری این کشور دوشنبه همین اتهامات را علیه او مطرح کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 12 =

دکمه بازگشت به بالا