معرفی ۸ ایده فناورانه در حوزه سنگ در اصفهان

اعظم دانش در گفت‌وگو با پایگاه خبری ایسنا، اظهار کرد: فستیوال “نوآوری در صنعت سنگ” با هدف ایجاد پل ارتباطی میان طراحان، ایده‌پردازان و صنعتگران با سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت سنگ، در اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره از ۴۸ طرح که از سراسر کشور ارسال شد پس از داوری، هشت طرح برگزیده نهایی در روز برگزاری فستیوال به مخاطبان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران معرفی شدند و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات رودررو (B2B) فراهم شد.

کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: پس از داوری نهایی و انتخاب این هشت طرح برگزیده، دوره آموزشی معرفی و ارائه طرح ها به سرمایه گذاران برای طراحان این طرح ها برگزار شد. 

دانش گفت: هشت طرح برگزیده که در روز فستیوال هفت طرح ارائه شد شامل،  “تولید مواد سوپرجاذب زئولیت از لجن کارخانجات سنگبری برای تصفیه فاضلاب و هوا”، “طراحی و ساخت خط تولید سنگ های سه بعدی”، “دستگاه اسکنر کیفیت سنجی سنگ”، “جمع آوری غبار حاصل از سنگتراشی”، “ربات پیکر تراشی”، “فناوری رنگین سازی و نقش اندازی سنگ های طبیعی”، “توسعه اعتماد نو به نقل از برنامه کامپیوتری برای شناسایی سه بعدی هندسه بلوک های توده سنگ و کاربرد آن در بهینه سازی استخراج معادن سنگ تزئینی” و “کامپوزیت سنگ یا پانل روکش سنگ با ترکیب خانه های زنبوری از جنس فویل آلومینیوم ” هستند.

کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین سایر طرح های ارائه شده به این جشنواره در نمایشگاهی در محل برگزاری این رویداد، در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مخاطبان این فستیوال از کارگزاران صنعت سنگ و دانشگاه بودند، محورهای این فستیوال را نوآوری و افزایش بهره وری در استخراج سنگ، معرفی فناوری‌های نوین در راستای افزایش بهره‌وری در تولید سنگ، معرفی روش‌های نوین بازیافت و رفع چالش‌های زیست محیطی، ماشین‌آلات خط تولید و بسته بندی، اتوماسیون خط تولید و سنگ‌های تزئینی و … اعلام کرد.

اما و اگرهای طرح ساماندهی صنعت خودرو از زبان ملکی
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، فستیوال «نوآوری در صنعت سنگ» با متولی‌گری مرکز فن‌بازار ملی ایران و میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان (معاونت صنایع کوچک) و با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در حوزه صنعت سنگ در اصفهان برگزار ‌شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا