قطر: موشک فرانسوی که در ایتالیا پیدا شد ۲۵ سال پیش به "کشور سوم" فروخته شده بود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد که به موشک هوا به هوای “ماترا” ساخت فرانسه دست یافته که متعلق به نیروهای مسلح قطر است.

قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موشک جزو تعداد زیادی سلاح بوده که ۲۵ سال پیش به کشور “دوست” سومی فروخته شده بود.

لولوة الخاطر، سخنگوی وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات ذیربط در قطر تحقیقات فوری را با همکاری طرف‌های ذیربط در ایتالیا و یک کشور دوست دیگر شروع کرده‌اند.

وی افزود: موشک مارتا سوپر ۵۳۰ از سوی قطر در سال ۱۹۹۴ در معامله‌ای که شامل ۴۰ موشک مارتا سوپر ۵۳۰ بود به یک کشور دوست فروخته شد.

پلیس ایتالیا دوشنبه اعلام کرد که مظنونان قصد داشتند موشک را از طریق گفت‌وگوهایی در واتساپ بفروشند. نتایج بعداً نشان داد که موشک مذکور سالم است اما شامل مواد منفجره نیست.

الخاطر گفت: قطر از نزدیک با طرف‌های ذیربط در ایتالیا و کشوری که سلاح به آن فروخته شده برای کشف حقایق در ارتباط است. ما بر نگرانی خود از اینکه این موشک ۲۵ سال پیش فروخته شده و به دست طرف سومی که نماینده هیچ کشور یا دولتی نیست افتاده، تأکید می‌کنیم.

نیروهای ویژه ایتالیایی منازلی در شمال ایتالیا را بعد از تحقیقاتی درباره دو ایتالیایی که در میان نیروهای جدایی طلب روسی که در شرق اوکراین می‌جنگند، مورد بازرسی قرار دادند.

از بین سلاح‌های کشف شده ۲۶ تفنگ، ۲۰ نیزه و ۸۰۰ گلوله است.

انتهای پیام

دعوت کنگره آمریکا از نخست‌وزیر دولت شرق لیبی برای سفر به واشنگتن
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا