پالایش نفت چین رکورد زد

به گزارش ایسنا، اداره ملی آمار چین اعلام کرد حجم پالایش نفت خام طی ماه میلادی گذشته به ۵۳.۷ میلیون تن یا حدود ۱۳.۰۷ میلیون بشکه در روز رسیده است و رکورد قبلی ۱۲.۶۸ میلیون بشکه در روز آوریل را شکسته است.

راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید از نرخ بالای فرآوری نفت خام پشتیبانی کرد. شرکت هنگلی پتروکمیکال تولید پالایشگاه خود به ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه در روز در دالیان را اواخر ماه مه به ظرفیت کامل رساند و شرکت ژیجیانگ پتروکمیکال نیز فعالیت آزمایشی پالایشگاه جدیدی به ظرفیت مشابه را آغاز کرده است.

وانگ ژائو، تحلیلگر شرکت “سابلیم اینفورمیشن” چین اظهار کرد که آمار بالای تولید عمدتاً به دلیل راه اندازی این دو پالایشگاه جدید بوده اما این آمار همچنان فراتر از برآوردها است زیرا بسیاری از پالایشگاه‌ها برای تعمیرات تعطیل بودند. وی در ادامه پیش بینی کرد تولید در ماه‌های آینده به دلیل طولانی شدن تعطیلی پالایشگاه‌ها کمتر خواهد شد زیرا ذخایر بنزین و دیزل در رکورد بالایی قرار دارند و تقاضای داخلی برای سوخت ضعیف مانده است.

پس از اینکه شرکت هنگلی بنزین را با ۱۲ درصد تخفیف نسبت به قیمت پالایشگاه‌های واقع در منطقه شاندونگ عرضه کرد، پالایشگاه‌ها در این استان که بزرگترین قطب پالایشگاه‌های کوچک مستقل است، تولیدشان را برای ضرر کمتر، کاهش دادند.

آمار رسمی همچنین نشان داد تولید نفت خام چین در ماه میلادی گذشته یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده و به ۱۶.۱ میلیون تن یا حدود ۳.۹۲ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۳.۸۲ میلیون بشکه در روز در ماه مه رسیده است.

فرانسه صادرات گاز به آلمان را آغاز کرد
هم اکنون بخوانید

تولید نفت خام چین در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۰.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۹۵.۳۹ میلیون تن رسید. این رشد ضعیف بارزکننده چالش‌های زمین شناسی میادین قدیمی و عدم اکتشافات جدید است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید گاز طبیعی چین در ژوئن ۱۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۱۳.۹ میلیارد متر مکعب رسید. تولید در نیمه اول امسال ۱۰.۳ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد کرد و به ۸۶.۴ میلیارد متر مکعب بالغ شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 3 =

دکمه بازگشت به بالا