فیضی: در برابر ظلم مذاکره نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا، محمد فیضی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: مردم ایران به صورت متوالی شاهد حرکات عجیب و شیطنت‌های مستمر دولت آمریکا هستند. دولتی که ناجوانمردانه از برجام خارج شد و هر روز ادعایی طنز گونه دارد. ادعایی چون عدم انجام قسمتی از تعهدات برجام توسط ایران.

وی افزود: ترامپ با سیاسی نشان دادن فشار و تحریم‌ها و با وارونه نشان دادن واقعیت سعی می‌کند تا درک جهانیان را از اتفاقات منحرف سازد. ولی آقای ترامپ این را بدان که ملت ایران و نخبگان اقتصادی کشور از پشت پرده‌های رفتار شما آگاهی دارند. مردم می‌دانند که شما در اعمال تحریم به دنبال کاسبی نامشروع خود هستید. هیچ گاه به دنیا اعلام نکردید که با خارج کردن کشورهای نفت خیز از بازار نفت برای عرضه‌ نفت خود اعتماد نو به نقل از برنامه دارید و به دنبال یافتن بازار نفتی و افزایش سهم خود در بازار نفت هستید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا به دنیا نمی‌گویید که در لباس سیاست و با پنهان شدن در سایه واژه‌های فریبنده و جذاب چون خطرات مسائل هسته‌ای در ایران، برقراری امنیت پایدار در جهان و رعایت حقوق بشر، ناجوانمردانه به دنبال منفعت خود هستید.

فیضی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با مشاهده چنین رفتارهای سخیفانه و با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری، کاملاً بر ذهن و استراتژی مکرآمیز شما آگاهی دارد. جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای با این وضعیت تحریم‌ها را با آمریکا مورد نظر قرار نمی‌دهد و همه مسیرهای شما علیه ایران منجر به شکست خواهد شد. مقاومت و صبر راهبردی در برابر فشارها و بنگاههای بزرگ سخن پراکنی پیروز خواهد شد و شما نخواهید توانست بهانه‌های ساختگی خود را به باور جهانی تبدیل کنید. ما به دنیا نشان می‌دهیم اظهارنظرهای شما نسنجیده و تهی از واقعیت است. آمریکا در خروج از برجام تنها ماند و تنها می‌ماند.

اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شد
هم اکنون بخوانید

این عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: در شأن مردم شریف ایران نیست که در برابر زورگویی تسلیم شود سختی‌ها را تحمل می‌کنیم و در برابر ظلم مذاکره نمی‌کنیم. مگر این که به عهد شکنی‌های خود اقرار کنید و بگویید که اشتباه کردید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار اداری کشور تصریح کرد: حضور نخبگان در مهندسی مجدد ساختارهای اداری ضرورت دارد. آقای رئیس جمهور ساختار اداری کشور ما هیچ گونه ایده‌های نو و صاحبان ایده را بر نمی‌تابد. مدیریت‌هایی نظیر حفظ وضع موجود، اقدام پس از بحران، مدیریت مبتنی بر امید، و قضاوت‌های ذهنی در ساختار اداری کشور موج می‌زند. ساختار اداری کشور باید از حالت کلیشه‌ای خارج شده و اقدامات نوآوران در محتوای فعالیت‌ها حضور داشته باشد.

فیضی در پایان با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: ۴۰ سال کم توجهی به زیر ساختهای اردبیل و زیر ساختهای قانونی توسعه راههای ارتباطی اردبیل در دوره دهم مجلس رفع شد. دولت‌های مختلف نسبت به اردبیل در زمینه راههای مواصلاتی ۴۰ سال عذر خواهی بدهکارند. از کمیسیون اقتصادی مجلس می‌خواهم که لایحه منطقه آزاد تجاری را به صحن مجلس ارجاع دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا