بالا گرفتن بحث‌ها درباره کنارگیری آنگلا مرکل

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، اخیراً بعد از آنکه آنگلا مرکل صدراعظم ۶۴ ساله آلمان برای سومین بار در برابر انظار عمومی و در یک مراسم رسمی شروع به لرزیدن کرد نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامت جسمانی او شدت گرفته است.

مرکل که رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان است وعده داده که در زمان برگزاری انتخابات سال ۲۰۲۱ از قدرت کنار برود اما با توجه به شائبه‌های که درباره سلامت جسمانی او بعد از لرزیدنش به هنگام ایستادن در مراسم‌های رسمی به وجود آمده، هم حزبی‌هایش درباره موضوع کنار رفتن از قدرت پیش از آن تاریخ صحبت می‌کنند.

اگرچه مرکل تاکید داشته حالش خوب است اما دفتر او هیچ توضیح قانع کننده‌ای برای لرزیدن‌های مکرر او ارائه نکرده است.

یک عضو کمیته اجرایی حزب دموکرات مسیحی آلمان گفت: این لرزیدن‌های مرکل شک و تردیدهایی را در داخل حزب درخصوص اینکه چارچوب زمانی مورد توافق برای کنار رفتن مرکل از قدرت تا سال ۲۰۲۱ عملی است یا خیر، ایجاد کرده است.

سال گذشته میلادی مرکل از سمت رهبری حزب دموکرات مسیحی به نفع گزینه جانشینش یعنی “آنگرت کرامپ کارن باوئر” کنار رفت تا راه را برای رسیدن او به صدراعظمی آلمان در ۲۰۲۱ هموار کند.

حامیان کرامپ کارن باوئر ظاهراً اکنون مشغول بحث درباره جانشینی زود هنگام او به جای مرکل هستند.

با این حال کرامپ کارن باوئر اخیراً به دنبال چندین گاف که داده است با کاهش محبوبیت رو به رو شده است.

با این حال منابعی در کمپ محافظه کاران حامی مرکل گفتند که نه خود او و نه خود کرامپ کارن باوئر نخواستند چارچوب زمانی مربوط به جانشینی را تغییر دهند.

ترامپ گذرنامه آمریکایی‌های متولد قدس را تغییر می‌دهد
هم اکنون بخوانید

استعفای زود هنگام مرکل می‌تواند باعث برگزاری انتخابات جدید شود.

مرکل که از سال ۲۰۰۵ صدراعظم آلمان است تاکنون هیچ سابقه‌ای از بابت بیماری نداشته و تحت فشار قرار گرفته تا در باره وضعیت سلامت خود شفاف‌تر صحبت کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا