عریقات: قربانی کردن قدس و فلسطین کافی است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و مذاکره‌کننده ارشد فلسطین گفت: باید مساله فلسطین و قدس را بالاتر از هر مساله دیگر قرار داد چرا که فلسطین و قدس هرگز قربانیانی که به معابد فرومایه و محورهای سیاسی تقدیم می‌شوند، نخواهند شد.

عریقات در ادامه افزود: این یک فاجعه فلسطینی و زخم جانکاه است. جنبش حماس بخشی از سازمان اخوان‌المسلمین است و ما مساله فلسطین را بالاتر از هر چیز دیگر قرار می‌دهیم و با صدای بلند می‌گوییم که قدس و فلسطین مهم‌تر از هر کشور و هر پایتخت در جهان هستند.

دبیر کمیته اجرایی سازمان ساف تاکید کرد که جنبش حماس باید بازگشت به صندوق‌های رای‌گیری را بپذیرد و اراده ملت با آنچه اخوان‌المسلمین تصمیم گرفته، مطابقت ندارد. به جنبش حماس می‌گوییم که آن بخشی از ملت فلسطین است. در حال حاضر امر مطلوب این است توافقی که در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ در قاهره تحت نظارت مصر به امضا رسید، اجرا شود. ما ملتی تحت اشغال هستیم و باید مساله فلسطین در راس اولویت‌ها قرار بگیرد.

عریقات درخصوص معامله قرن خاطرنشان کرد: در طرح آمریکایی موسوم به “معامله قرن” نابودی اصل راهکار تشکیل دو کشوری و تبدیل آن به اصل دو نظام قید شده که این امر بدین معناست که ملت فلسطین تداوم اشغالگری به روش دیگر را در مقابل اموالی که آنها از سوی طرف‌های عربی نه اسرائیلی جمع خواهند کرد، بپذیرند.

از سوی دیگر، عریقات تصریح کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان تماس تلفنی خود تاکید کردند که هیچ راهکاری برای پرونده فلسطین جز راهکار تشکیل دو کشوری در مرزهای ۱۹۶۷ در چارچوب قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی وجود ندارد.

تظاهرات ده‌ها هزارنفری در پایتخت بلاروس/ ۷۰ نفر بازداشت شدند
هم اکنون بخوانید

وی گفت: موضع رهبری فلسطین به نمایندگی از کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش و تمامی موسسات ملت فلسطین درخصوص پایبندی به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های قانونی همان موضع چین، اتحادیه اروپا و تمامی کشورهای عربی در نشست تونس است.

عریقات تاکید کرد: روش‌های آمریکا و مضمون طرح صلحش و نیز روش مذاکره همان چیزی است که تلاش‌های صلح را به شکست می‌کشاند.

وی همچنین گفت: آیا عقلانی است که آمریکا ۳۵۹ میلیون دلار را از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و پشتیبانی مالی از بیمارستان‌های قدس را قطع کند در حالی که ما ۵۴۴ هزار دانش‌آموز در مدارس پناهجویان در فلسطین، لبنان، سوریه و اردن داریم؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا