ترزا می از احساس "افتخار و سرخوردگی" خود گفت

به گزارش ایسنا، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در مصاحبه پایانی تلویزیونی خود با لورا کونسبرگ، سردبیر بخش سیاسی بی‌بی‌سی، درخصوص “سرخوردگی” خود از ندیدن پیشرفت بریگزیت و دست‌کم گرفتن “فرسودگی” نمایندگان پارلمان، به گفت‌وگو نشست.

وی گفت که به “دستاوردهای بزرگی” در سه سال فعالیتش دست یافته است. همچنین از اینکه مایل به انجام چیزهای زیادی است اما مجبور به ترک است، ابراز تأسف کرد.

بیست و چهارم ژوئیه، می به همراه همسرش، خیابان داونینگ لندن را که محل کار وی به شمار می‌رود، ترک خواهد کرد. جانشین او، از میان بوریس جانسون و جرمی هانت انتخاب خواهد شد.

وی در ماه مه و در جریان خشم نمایندگان حزب محافظه‌کار از ناکامی وی در خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا که برای بیست و نهم مارس مقرر شده بود و نیز تصمیم وی مبنی بر آغاز رایزنی با حزب کارگر، مجبور شد تا خروجش را از مقام نخست‌وزیری اعلام کند.

در این مصاحبه که در شماره ۱۰ خیابان داونینگ صورت گرفت، “می‌” گفت که انتقادات از شخصیت و رهبری را “متوجه خود نمی‌داند”.

علی‌رغم اجبار به ترک زودتر از موعد این مقام، وی تاکید کرد که او “شخص صحیح” برای این شغل بوده و از آنچه که بدان دست یافته است، “فوق‌العاده مفتخر” است.

وی در پاسخ به انجام تلاش بیشتر برای متقاعد کردن نمایندگان جهت حمایت از طرح بریگزیت وی –که سه بار رد شد- گفت: “همه می‌توانند به گذشته بنگرند و بگویند: ‘کاش بیشتر با مردم صحبت می‌کردم’”.

ترزا می‌ درخصوص گمانه‌زنی خود درخصوص “مشتاق” بودن نمایندگان برای به پایان بردن موضوع بریگزیت نیز افزود: “فکر می‌کنم کمی تفاوت میان پارلمان و مردم وجود داشته باشد؛ مردم نگاه خیلی ساده‌ای به موضوع دارند، تصمیمی اتخاذ شده بود و بایست انجام می‌گرفت، اما آن‌ها درخصوص این مسئله، جهت‌گیری یکسانی با پارلمان ندارند”.

تاکید وزرای خارجه مصر و روسیه بر حل مسئله فلسطین
هم اکنون بخوانید

وی افزود که ضعف اراده نمایندگان هر دو سو –چه موافقان ماندن در اتحادیه اروپا و چه مخالفان آن- جهت مصالحه، “شدیداً ناامید کننده” بوده است و وی را در پیشبرد این امر ناکام گذاشت.

وی بدون اعلام نظر درخصوص حمایت از بوریس جانسون یا جرمی هانت، دو رقیب تصدی مقام نخست‌وزیری، اعلام کرد: “آن‌ها مسئولیت‌هایی که متوجه این شغل است را می‌فهمند”.

او با آرزوی موفقیت برای جانشین خود، اعلام داشت که به دفاع از دیدگاه خودش درخصوص ترک اتحادیه اروپا “با توافقی خوب” ادامه خواهد داد.

او پس از سال‌ها اختلافات و افشاگری‌ها در داخل کابینه‌اش، خواستار افزایش نظم در بدنه دولت شد.

در ادامه مصاحبه، او از لحظه “وحشتناکی” که در مورد بمب‌گذاری سال ۲۰۱۷ در منچستر آرنا به وی اطلاع دادند، صحبت کرد و به استرس‌های کار خود طی دوران نخست‌وزیری‌اش اشاره کرد.

او درخصوص انتخابات زودهنگامی که در همان سال خواستار آن شده بود و طی آن، اکثریت مجلس عوام را از دست داد، ابراز پشیمانی نکرد؛ اما تصدیق کرد که عدم ظاهر شدن در مناظره تلویزیونی با دیگر رهبران احزاب، از اشتباهاتش بوده است.

او که پس از اتمام دوره نخست‌وزیری، به سمت نمایندگی “میدنهد” در پارلمان درخواهد آمد، با بیان پایین بودن نرخ بیکاری و تمام شدن دوره ریاضت اقتصادی، از مدیریت اقتصادی خود نیز دفاع کرد.

در پایان، وی ابراز امیدواری کرد که حامیان و منتقدانش، به این موضوع که وی در اتخاذ تمام تصمیمات، به منافع ملی پایبند بوده است، ایمان داشته باشند.

برنده رقابت رهبری حزب محافظه‌کار که نخست‌وزیر بعدی بریتانیا خواهد بود، روز بیست و سوم ژوئیه اعلام خواهد شد.

تازه‌ترین تصاویر از انفجار در کنسرت خواننده آمریکایی در منچستر
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا