راه مدیریت منابع و مصارف، اجرای راهنماهای بالینی است

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی گفت: زیربناهای تدوین گایدلاین ها استفاده از منابع اطلاعاتی معتبر بین‌المللی و گایدلاین‌ها و استانداردهای خدمتی در کشورهایی با شرایط تقریباً مشابه کشور ما از نظر میزان درآمد، هزینه و تولید ناخاص داخلی بود.

وی گفت: غیر از افراد برجسته هر رشته، از متخصصین جوان نیز که با متدولوژی تدوین گایدلاین آشنایی و تجربه کافی دارند برای ایجاد ظرفیت دانشی پایدار در افراد برای سالهای متمادی بهره مند شدیم. همزمان با تدوین گایدلاین، استانداردهای هر خدمت جهت حفظ کیفیت خدمات و بهبود آن نگارش شد تا بر مبنای آن بتوان معیار درست انجام خدمات را مشخص کرد. برای مثال در ضوابط اجرایی اعمال قلب و عروق مشخص شده چه افرادی و براساس کدام خدمت می‌توانند این اعمال را انجام دهند.

جان بابایی با بیان اینکه سطح بندی خدمات از دیگر اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر بوده که توسط معاونت درمان صورت گرفته است، گفت: در سطح بندی خدمات اجازه ارائه خدمت بر اساس گایدلاین ها و استانداردهای خدمت داده خواهد شد.

وی افزود: بیمارستان‌ها نیز بر اساس تعداد تخت‌های موجود به چهار لایه تقسیم بندی شده‌اند به صورتی که در لایه اول، بیمارستان‌های محلی قرار دارند، لایه دوم بیمارستان‌های زیر صد تخت، لایه سوم بیمارستان‌های مراکز استان‌ها و لایه چهارم مربوط به بیمارستان‌های موجود در مراکز قطب و ریفرال هستند. این لایه بندی سبب ارائه خدمات در قالب یک ساختار نظام ارجاع مانند خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: از دیگر اقدامات ما همراه ساختن سازمان‌های بیمه در استقرار محصولات دانشی بوده که براساس آن خرید راهبردی خدمات برای سازمان‌های مذکور فراهم شده است. مشارکت بیمه‌ها سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد همچنین از محل این صرفه جویی می‌توان خدمات نوین و جدیدتری را با پوشش بیمه‌ای وارد چرخه خدمت نمائیم.

کارشناسی طرح کاهش آلودگی هوا برای تدوین طرح ترافیک جدید
هم اکنون بخوانید

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان، جان بابایی با تاکید بر این که همه کشورها منابع محدودی برای ارائه خدمت به مردم دارند و تلاش ما استفاده درست از منابع است، افزود: مدیران اجرایی باید اعتقاد پیدا کنند که راه مدیریت منابع و مصارف، اجرای گایدلاین و راهنماهای بالینی است.

پروفسور هلگر شومان نیز در این دیدار با بیان اینکه اقدامات بسیار ارزنده‌ای در طراحی گایدلاین ها و استانداردهای خدمت در ایران صورت گرفته است، بیان کرد: این محصولات دانشی سرمایه‌های علمی کشور هستند بنابراین لزوم حفظ، به روز رسانی و آموزش در آنها وجود دارد. استفاده درست از این گایدلاین ها ضمن صرفه جویی در منابع، تضمین کننده بهبود کیفیت خدمات است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا